Monica Zara, How to Web: Ediția din acest an beneficiază de prezența multor fonduri de investiții interesate de această regiune

Ediția din acest an a How to Web, care va avea loc în 1 și 2 octombrie la București, beneficiază de „una dintre cele mai interesante” și numeroase participări din zona fondurilor de investiții, care se uită către oportunitățile din Europa de Est, dar și de prezența unor nume mari precum Google și Amazon, a declarat Monica Zara, Head of Conference How to Web, la In the Loop by Digitalio.

„Este, cumva, un val care a început acum aproximativ opt ani pe zona de venture și care crește din ce în ce mai mult. E un fel de festival de business care se întâmplă în București. Ne uităm să aducem know-how și interes de business în România”, a spus Zara.

La ediția din acest an este așteptat un număr record de participanți, de peste 3.000, continuând tradiția depășirii de la fiecare ediție a numărului de participanți din anul precedent.

Punctele centrale ale ediției din acest an sunt zona de networking și componenta de educație și dezvoltare a echipelor de tehnologie.

Ea a adăugat că, dacă în 2019 se înregistrau aproximativ 150 de start-upuri românești care se înscriau la How to Web, numărul acestora este în prezent de câteva sute, chiar dacă ultimii doi ani au fost marcați de o perioadă de stagnare și rafinare.

„Sunt niște ani ceva mai provocatori, ce-i drept, pentru România, dar nu numai. Este un context regional. Per total, lucrurile sunt foarte pozitive: mergem în direcția bună nu doar din perspectiva numărului de start-upuri, dar și a fondurilor, a sumelor alocate pentru regiune și a nivelului investițiilor”, a precizat Zara.

Comparativ cu statele din regiune, România se află în primele trei-patru locuri din punctul de vedere al numărului de start-upuri. Însă caracteristica esențială a start-upurilor românești este reziliența.

„Diferențiator este reziliența: se apucă omul și lucrează până când ajunge la un rezultat. Și sunt mai multe exemple de fondatori de succes care au muncit pe brânci ani de zile până când au ajuns să aibă rezultate”, a adăugat ea.

Pentru anul viitor, focusul rămâne pe atragerea atenției către România, nu doar din partea investitorilor.

„Ne vom strădui să punem într-o lumină foarte bună fondatorii din România și să ajungem la cele mai mari fonduri din lume, astfel încât acestea să se îndrepte către România”, a afirmat Zara.

Zara a adăugat că măsurile adoptate recent de guvern pot influența mediul de afaceri în două direcții.

Pe de o parte, există riscul ca antreprenorii să își mute firmele în țări cu taxe foarte reduse și cu un cadru birocratic prietenos, unde există o susținere activă pentru atragerea companiilor.

Pe de altă parte, creșterea fiscalității poate avea un efect pozitiv printr-o selecție mai riguroasă a antreprenorilor, stimulând apariția start-upurilor cu o validare reală în piață.

„8.000 lei pentru un start-up înseamnă aer în prima perioadă. Adică ori ai banii ăștia strânși și investești și de acolo urmează să muncești până când ajungi să-ți convingi clientul să plătească. Ori cauți altă alternativă, ori renunți dacă nu e, dacă nu ești suficient de motivat. Sau și aici intervine partea pozitivă. Este foarte posibil ca să apară mai multe start-upuri, de fapt, care au o validare în piață. Și atunci ar putea să existe acest efect pozitiv, dar tind să cred că pentru cultura noastră și educația noastră financiară s-ar putea ca prima variantă să fie de fapt cea în care se va îndrepta piața”, a continuat Zara.

Dincolo de taxe, problema majoră rămâne lipsa de predictibilitate, care afectează planificarea și descurajează investițiile.

Conferința How to Web este cel mai mare eveniment dedicat start-upurilor și tehnologiei din Europa de Est și reunește profesioniști din domeniul tehnologiei (fondatori, investitori, experți).

How to Web 2025 aduce, în prim-plan, strategiile din spatele companiilor evaluate la peste 1 miliard de dolari și ale aplicațiilor europene cu creștere accelerată. Evenimentul va reuni peste 100 de speakeri pe 4 scene diferite, 3.000 de participanți, 500 start-upuri și peste 30 de evenimente auxiliare, desfășurate în săptămâna conferinței.

Ediția din 2025 va reuni pe scenă experți de top, investitori și lideri din domeniul tehnologiei și inovației la nivel internațional, care vor împărtăși lecții despre construirea unor companii și produse cu impact global. Conferința este locul potrivit pentru cei care vor să învețe din experiențe reale și să construiască relații relevante pentru evoluția lor profesională sau a organizației din care fac parte.

Ascultă aici podcastul:

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img