Bucureștiul devine scena tehnologică a Europei în 1 și 2 octombrie la conferința How to Web. Peste 150 de speakeri lideri în industrie, zeci de companii de tehnologie și evenimente satelit completează experiența pentru participanți.
Industria tech intră într-o nouă eră a inovației, iar liderii globali, investitorii vizionari și fondatorii de startup-uri ambițioase se reunesc săptămâna viitoare la conferința How to Web,cel mai important eveniment dedicat startup-urilor și tehnologiei din regiune, care trasează tendințele în inovație și accelerează progresul tehnologic.
Pe măsură ce înregistrările se apropie de final, profesioniștii din ecosistem au ultima șansă să participe la o experiență care inspiră, creează conexiuni strategice și deschide noi direcții de creștere, într-un un cadru unde conversațiile se transformă în colaborări și ideile în rezultate.
Peste 200 de investitori globali de venture capital vin în România
Pentru start-upuri, How to Web rămâne un catalizator de vizibilitate și investiții. Prin competiții de pitching, demo days și programe dedicate, companiile aflate la început de drum primesc acces la platforma și resursele esențiale pentru scalare rapidă și expunere internațională.
Cu premii relevante și șansa de a-și prezenta produsele în fața unei audiențe specializate, How to Web rămâne rampa de lansare a regiunii pentru următoarea generație de povești de succes.
Anul acesta, peste 200 de investitori globali ajung la București, reuniți pentru prima dată în această formulă în regiune.
Printre ei se numără fonduri de VC de top, care au sprijinit ascensiunea unor companii precum UiPath, Spotify, Bolt, Revolut, ElevenLabs și Lovable.
Reprezentanți ai IVP, Northzone, Creandum, Credo Ventures, SeedCamp, OTB Ventures, Cherry Ventures, 20VC și mulți alții vor fi prezenți în România, în căutarea celor mai ambițioși fondatori din regiune.
Patru scene dedicate
Ediția din acest an oferă o experiență extinsă, structurată pe patru scene dedicate: Build & Grow, Focus, Startup și Broadcast Room, concepute pentru a răspunde nevoilor profesioniștilor din tehnologie, fondatorilor de startup-uri, investitorilor, mediului academic și sectorului public.
Agenda conferinței abordează subiectele esențiale care definesc dinamica transformării digitale de astăzi, de la adoptarea Inteligenței Artificiale și efectele sale asupra modelelor de business, strategii de dezvoltare orientate către produs (product-led growth), construirea echipelor reziliente și navigarea prin ecosistemul dinamic al startup-urilor din Europa.
Pe scenă vor urca lideri ai unor companii precum OpenAI, IBM, Amazon, Booking.com sau Alibaba Cloud, care vor arăta cum AI rescrie regulile jocului, de la dezvoltarea produselor și optimizarea operațiunilor, până la crearea unui nou avantaj competitiv.
Conferința va fi deschisă de un panel dedicat modului în care poate entuziasmul din jurul AI poate fi transformat în rezultate tangibile.
Alice Guo (OpenAI), Silviu Homoceanu (Deltia.ai) și Thomas Macaulay vor prezenta strategii concrete prin care companiile și start-upurile pot implementa AI la scară largă, trecând de la demo-uri la impact real.
Alte sesiuni din agendă vor evidenția puterea transformatoare a AI și modalitățile prin care organizațiile o pot integra în structurile existente sau pot dezvolta soluții cu aplicabilitate directă.
„Într-un context aflat într-o continuă schimbare, discuția despre AI trebuie să treacă de la potențial abstract la impact concret. La Showpad, ne concentrăm pe AI That Works – o tehnologie care nu doar automatizează, ci amplifică valoarea, sprijinindu-i pe profesioniștii din vânzări să devină adevărați parteneri de încredere și să ofere experiențe remarcabile clienților, capabile să închidă tranzacții. Această misiune este susținută de inovație de top, iar noul nostru hub de R&D din București joacă un rol esențial în această direcție. Talentele excepționale din inginerie și product management de aici nu doar sprijină viziunea Showpad, ci construiesc activ viitorul Enablement Operating System bazat pe AI. Suntem mândri să facem parte din ecosistemul tech din România și entuziasmați să contribuim la crearea noii generații de tehnologii pentru vânzări, chiar aici, în inima Europei de Est”, spune Hendrik Isebaert, CEO Showpad.
Zeci de evenimente care completează experiența How to Web
Ediția de anul acesta a conferinței va prezenta și o serie de evenimente de tip in-conference, care includ Leap of Tech, eveniment ce abordează tranziția regiunii de la un hub de outsourcing la un punct central al dezvoltării de produse sau Bytes & Bills, focusat pe politici publice, menit să sprijine dezvoltarea unui ecosistem legislativ prietenos antreprenorilor.
Fiecare dintre aceste evenimentei este conceput pentru a deschide noi direcții de creștere și dezvoltare.
Evenimentele satelit ale conferinței aduc în prim-plan întâlniri exclusiviste precum Venture in Eastern Europe, care conectează investitorii internaționali cu oportunitățile din regiune, și Founders Summit, un context unde fondatorii de startup-uri pot interacționa și crea parteneriate strategice.
De asemenea, evenimentul Defence and Dual Use in Eastern Europe deschide un dialog esențial despre tehnologiile cu dublă utilizare și relevanța strategică a regiunii pe scena globală.
Pe lângă evenimentele oficiale organizate de How to Web la care au acces toți participanții la conferință, comunitățile locale vor găzdui numeroase evenimente în tot Bucureștiul – de la mic dejunuri de networking, la petreceri sau explorarea orașului pe roți.