Funcția de asistent AI pentru redactarea postărilor pe LinkedIn nu este folosită pe scară largă, potrivit CEO-ului rețelei, Ryan Roslansky. Într-un interviu acordat Bloomberg, acesta a declarat că opțiunea nu a avut succesul scontat, deși inteligența artificială este tot mai prezentă în alte părți ale platformei.
„Nu este atât de populară pe cât mă așteptam, sincer să fiu”, a spus Ryan Roslansky, explicând că utilizatorii sunt mai rezervați atunci când vine vorba să publice conținut automatizat pe un spațiu asociat direct cu cariera lor.
„Bariera este mult mai mare pe LinkedIn, pentru că aici este, de fapt, CV-ul tău online. Dacă postezi ceva care pare generat de AI și ești criticat, asta poate avea un impact real asupra oportunităților tale profesionale”, a adăugat el.
pre deosebire de alte rețele sociale, unde reacțiile negative sunt tratate mai lejer, pe LinkedIn orice greșeală poate afecta credibilitatea profesională. Roslansky a punctat că a fi ironizat pe platforme precum TikTok sau X este una, dar când se întâmplă pe LinkedIn, consecințele sunt mai serioase.
AI-ul, tot mai căutat în CV-uri, dar mai puțin în postări
Chiar dacă utilizatorii evită să folosească AI-ul pentru redactarea postărilor, interesul pentru competențele legate de inteligență artificială este în creștere. Conform datelor interne LinkedIn, numărul de locuri de muncă ce solicită abilități în domeniul AI a crescut de șase ori în ultimul an. În paralel, de 20 de ori mai mulți utilizatori și-au adăugat competențe AI în profilul profesional.
Roslansky spune că el însuși folosește AI în anumite contexte, de exemplu înainte de a-i trimite e-mailuri CEO-ului Microsoft, Satya Nadella. „De fiecare dată când îi scriu lui Satya Nadella, folosesc Copilot, ca să fiu sigur că mesajul sună inteligent și bine formulat”, a glumit Roslansky.
Deși LinkedIn investește în integrarea AI-ului, datele sugerează că utilizatorii sunt mai confortabili să învețe și să adauge competențe tehnice în profiluri decât să lase AI-ul să vorbească în locul lor. Teama de a părea artificiali sau de a fi percepuți ca lipsiți de autenticitate rămâne un obstacol important în calea adoptării funcțiilor de generare de conținut.




