GapMinder Fund II investește 2 milioane de euro în SalesTools AI

Fondul de investiții GapMinder Fund II, dedicat companiilor de tehnologie fondate în România și Europa de Est, investește două milioane de euro în SalesTools AI, firmă care și propune să creeze, până în 2030, cel mai important laborator de cercetare AI din România, cu sediul în București, și să lanseze prima rețea din lume de agenți digitali autonomi care generează venituri folosind Inteligența Artificială.

SalesTools utilizează AI pentru a automatiza procesul de vânzări business-to-business, prin agenți digitali autonomi cu rol de „copilot” pentru echipele de vânzări.

SalesTools AI a fost fondată în 2015 de Loredana Qvist (COO), de origine română, și Jesper Qvist (CEO), de origine daneză.

„În următorii patru ani, ne dorim ca SalesTools să creeze cel mai mare laborator de cercetare AI din România, în timp ce operațiunile de vânzări vor fi localizate în SUA și în mai multe regiuni din Europa”, a declarat Loredana Qvist, cofondator și COO al SalesTools AI.

SalesTools AI are în prezent opt angajați în București iar până la finele acestui an vrea să ajungă la 20 de salariați. Numărul acestora este estimat să crească la 80 până la finalul anului viitor. Echipa din România se va concentra pe dezvoltarea agenților „Agentic AI” și a unei rețele inteligente de interacțiune cu clienții.

Compania vizează o creștere de 50% a veniturilor lunare în 2025 și deschiderea unui birou de vânzări în SUA până la finalul anului. Obiectivul este ca, până la sfârșitul lui 2025, veniturile anuale recurente (ARR) să fie de șase ori mai mari decât în prezent.

SalesTools AI are deja în portofoliu clienți din rândul companiilor Fortune 50 din America de Nord, Europa și regiunea Asia-Pacific (APAC). Aproximativ 70% din veniturile actuale provin de la clienți din Statele Unite.

Soluția dezvoltată de SalesTools AI identifică potențiali clienți și interacționează cu aceștia non-stop, realizează cercetări detaliate, automatizează contactarea prin LinkedIn și e-mail și gestionează răspunsurile și obiecțiile.

Obiectivul este de a crea prima rețea autonomă din lume, bazată pe AI, care să optimizeze întregul ciclu de vânzări și să sprijine echipele de tip SDR (Sales Development Representatives).

Extindere globală și piață în creștere

Compania a dezvoltat un sistem de monitorizare în timp real a intențiilor vizitatorilor, analizând semnale comportamentale de pe peste 100.000 de site-uri. Platforma adaugă fiecărui potențial client peste 100 de atribute, de la date despre companie și tehnologii utilizate, până la tendințe de recrutare și activitate de finanțare.

Această abordare permite echipelor de vânzări să prioritizeze pe baza comportamentului și să se concentreze pe clienții cu cele mai mari șanse de conversie.

Piața globală a soluțiilor tehnologice pentru accelerarea vânzărilor este estimată să crească de la 124,4 miliarde de dolari în 2024 la peste 409 miliarde de dolari până în 2033, potrivit companiei de cercetare Imarc.

Un raport publicat de Salesforce în iulie 2024 arată că echipele de vânzări care foloseau AI aveau de 1,3 ori mai multe șanse să înregistreze creșteri ale veniturilor, iar 83% dintre acestea raportau deja creșteri în primele luni din 2024, comparativ cu doar 66% în cazul echipelor care nu utilizau AI.

„Toate studiile arată că Inteligența Artificială automatizează tot mai multe sarcini în domeniul vânzărilor, de la clasificarea leadurilor până la interacțiunea cu clienții, ceea ce transformă strategiile de creștere. Integrarea AI eficientizează operațiunile, în contextul în care ineficiențele din vânzările B2B generează pierderi globale de 150 de miliarde de euro. Agenții AI funcționează ca un copilot și oferă oamenilor timpul necesar pentru a construi relații, în loc să completeze foi de calcul sau să facă cercetări manuale”, a declarat Jesper Qvist, cofondator și CEO al SalesTools AI.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img