Tot mai mulți utilizatori de internet din Uniunea Europeană au apelat la învățarea online în 2024. România, însă, s-a situat pe ultimul loc la acest capitol.
În 2024, 33% dintre utilizatorii de internet din UE au declarat că au urmat un curs online sau au utilizat materiale de învățare online în cele trei luni anterioare sondajului.
Aceasta reprezintă o creștere de 3 puncte procentuale (pp) față de 2023 (30%).
Irlanda a înregistrat cea mai mare pondere a utilizatorilor de internet implicați în învățarea online (61%), urmată de Țările de Jos (59%) și Finlanda (53%).
În schimb, educația online a fost mai puțin răspândită în România (10%), Cipru (11%) și Bulgaria (17%).
În ceea ce privește metodele specifice de învățare online, 18% dintre utilizatorii de internet au urmat un curs online în 2024, cel mai frecvent în Irlanda (36%), Finlanda și Spania (ambele 32%).
În același timp, 29% dintre utilizatori au utilizat materiale de învățare online, cele mai mari procente fiind înregistrate în Țările de Jos (53%), Irlanda (52%) și Finlanda (46%).