YouTube atinge venituri record din publicitate, în ciuda nemulțumirii utilizatorilor

YouTube a înregistrat venituri record din publicitate în ultimul trimestru al anului 2024, acumulând o sumă de 10,4 miliarde de dolari. Această creștere de 13,8% față de anul precedent, vine într-un context în care tot mai mulți utilizatori își exprimă nemulțumirea față de strategia agresivă de monetizare a platformei.

Publicitate agresivă vs. creștere economică

Strategia YouTube de a introduce reclame nesaltabile și pauze frecvente în conținutul video este de mult timp un motiv de frustrare pentru utilizatori. Mulți consideră că experiența de vizionare a devenit intruzivă, însă datele financiare demonstrează că acest model continuă să genereze profituri semnificative.

Unul dintre motivele pentru care YouTube reușește să mențină această tendință ascendentă este lipsa unor alternative comparabile. Biblioteca vastă de conținut exclusiv face ca utilizatorii să rămână captivi platformei, indiferent de disconfortul cauzat de publicitate.

O contribuție semnificativă la această creștere a avut-o campania electorală din Statele Unite. Potrivit CEO-ului Alphabet, Sundar Pichai, cheltuielile pentru publicitate din partea partidelor Democrat și Republican s-au dublat comparativ cu alegerile din 2020. În ziua alegerilor, peste 45 de milioane de oameni au urmărit conținut legat de scrutin pe YouTube, consolidând astfel veniturile platformei.

YouTube Premium: O soluție costisitoare pentru evitarea reclamelor

Pentru utilizatorii care doresc să scape de anunțurile publicitare, YouTube oferă serviciul Premium, la un preț de 14 dolari pe lună sau 140 de dolari pe an. Totuși, mulți consideră că această taxă este excesivă și reprezintă o soluție artificială la o problemă creată de platformă însăși.

Chiar și așa, veniturile din abonamente – care includ YouTube TV, YouTube Music Premium și Google One – au crescut de la 10,8 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2023 la 11,6 miliarde de dolari în aceeași perioadă din 2024. Anat Ashkenazi, CFO al Alphabet, a confirmat că această creștere este impulsionată de numărul tot mai mare de utilizatori plătitori.

Sursă: 🔎 Google: Capex Arms Race – by App Economy Insights

Inteligența artificială, noul instrument de monetizare

În încercarea de a maximiza eficiența campaniilor publicitare, YouTube investește masiv în inteligența artificială. Philipp Schindler, Chief Business Officer la Alphabet, a subliniat impactul AI asupra strategiilor de marketing, oferind exemplul companiei Petco, care a obținut o rentabilitate a cheltuielilor publicitare mai mare cu 275% și o rată de click-through mai mare cu 74% datorită campaniilor AI-powered pe YouTube.

Analizele realizate de Nielsen arată că reclamele generate de AI pe YouTube oferă un randament cu 17% mai mare față de cele realizate manual. Acest aspect este apreciat de advertiseri, însă pentru utilizatori ar putea însemna o creștere a numărului de reclame direcționate, ceea ce le-ar putea afecta și mai mult experiența de vizionare.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img