Meta, acuzată de practici înșelătoare și de încălcarea legislației UE prin serviciul său fără reclame

Meta Platforms, compania care deține Facebook și Instagram, este acuzată de Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) că serviciul său de abonament fără reclame continuă să încalce legile Uniunii Europene privind confidențialitatea și protecția consumatorilor, dar și regulile antitrust.

BEUC a cerut autorităților europene să intervină împotriva gigantului tehnologic.

Lansat în 2023, serviciul Meta pe bază de abonament oferă utilizatorilor din Europa opțiunea de a vedea reclame mai puțin personalizate.

Cu toate acestea, BEUC susține că aceste schimbări sunt pur formale și nu abordează problemele de bază.

„Utilizatorii Facebook și Instagram nu beneficiază de o alegere reală. Meta pretinde că respectă legislația europeană, dar, în realitate, continuă să încurajeze utilizarea reclamelor comportamentale,” a declarat Agustin Reyna, director general al BEUC.

Meta este acuzată de practici înșelătoare

Organizația acuză Meta că folosește practici înșelătoare și termeni neclari pentru a-i direcționa pe utilizatori către opțiunile preferate de companie.

BEUC spune că utilizatorii nu pot oferi un consimțământ liber pentru procesarea datelor lor personale, iar Meta nu limitează cantitatea de date colectate.

De asemenea, compania este acuzată că degradează calitatea serviciilor pentru cei care refuză utilizarea datelor lor în scopuri publicitare.

Meta a declarat că modificările introduse anul trecut au fost un răspuns la cerințele autorităților europene.

Totuși, în iulie 2024, compania a fost acuzată de încălcarea Digital Markets Act de către autoritățile antitrust ale UE, pe motiv că serviciul său fără reclame impune utilizatorilor o alegere restrictivă.

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...