Italia vrea să combată recenziile online false pentru hoteluri și restaurante

Guvernul italian a propus marți un proiect de lege menit să reglementeze recenziile online ale hotelurilor, restaurantelor și atracțiilor turistice, cu scopul de a elimina recenziile false sau plătite.

Pentru a posta o recenzie, utilizatorii ar trebui să îndeplinească anumite condiții stricte: să furnizeze un ID verificabil și să dovedească faptul că au vizitat locația pe care o evaluează.

„Recenziile false afectează concurența loială între companii și induc consumatorii în eroare. Problema trebuia rezolvată, iar deși e dificil să găsim soluția perfectă, sunt încrezător că o putem face în timpul dezbaterilor parlamentare,” a declarat Michele Carrus, președintele asociației consumatorilor Federconsumatori.

De asemenea, legea interzice recenziile plătite sau sponsorizate prin stimulente, o practică răspândită și considerată incorectă.

În plus, recenziile trebuie postate în termen de două săptămâni de la vizită și vor fi eliminate dacă sunt considerate false sau după doi ani de la publicare.

Totuși, proiectul de lege nu specifică cine va decide dacă o recenzie este falsă.

Deși recenziile false sunt deja ilegale, aplicarea legii rămâne dificilă. Noul proiect sugerează ca responsabilitatea verificării recenziilor și aplicarea sancțiunilor să fie preluată de autoritatea italiană pentru concurență.

„Este un pas important pentru protejarea afacerilor noastre,” a declarat ministrul Turismului, Daniela Santanchè.

Industria de profil a primit bine propunerea, deși există temeri legate de confidențialitate și de faptul că interzicerea recenziilor anonime ar putea reduce semnificativ numărul acestora.

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img