Japan Airlines (JAL) a anunțat joi că sistemele sale informatice au revenit la normal iar vânzările de bilete au fost reluate după un atac cibernetic care a întârziat unele zboruri interne și internaționale.
Atacul a început la ora 7:24 dimineața, afectând sistemele interne și externe ale companiei, a precizat JAL anterior.
S-a înregistrat o defecțiune temporară a unui router care a cauzat probleme de funcționare, iar vânzările de bilete pentru zborurile programate joi au fost suspendate temporar.
Compania a declarat că datele personale ale clienților nu au fost compromise și că nu a suferit pagube cauzate de viruși informatici.
Presa locală a raportat că 24 de zboruri interne au fost afectate, iar surse din cadrul companiei au declarat că JAL a sugerat poliției posibilitatea unui atac de tip refuz distribuit de serviciu (DDoS), prin care rețelele sunt supraîncărcate cu date provenite din multiple surse într-un interval scurt de timp.
Pe de altă parte, ANA Holdings, celălalt mare transportator aerian din Japonia, a declarat că nu a observat semne ale unui atac asupra sistemelor sale.
În America, însă, American Airlines a fost nevoită să țină la sol toate zborurile pentru o oră în această săptămână, afectând mii de călători în Ajunul Crăciunului, din cauza unei defecțiuni tehnice legate de echipamentele de rețea.