Google a afirmat joi că revenirea la formatul vechi al rezultatelor de căutare, cu 10 linkuri albastre pe pagină, utilizat în trecut, ar putea reduce semnificativ traficul utilizatorilor către hoteluri.
Compania încearcă să găsească un echilibru între cerințele site-urilor de comparare a prețurilor și ale hotelurilor, în contextul conformării cu reglementările tehnologice ale Uniunii Europene.
Alphabet a introdus, în ultimele luni, o serie de modificări ale formatelor rezultatelor de căutare, pentru a satisface cerințele divergente ale site-urilor de comparare a prețurilor, hotelurilor, companiilor aeriene și micilor retaileri.
Aceste schimbări sunt parte a eforturilor de conformare cu Regulamentul privind Piețele Digitale (DMA), care interzice favorizarea produselor și serviciilor proprii pe platforma sa.
Luna trecută, Google a testat formatul clasic cu 10 linkuri albastre pe pagină în Germania, Belgia și Estonia, considerându-l o posibilă soluție în cazul în care nu se ajunge la un acord cu rivalii săi.
Cu toate acestea, rezultatele testului, finalizat săptămâna aceasta, au indicat că acest format este dezavantajos atât pentru utilizatori, cât și pentru hoteluri.
„Utilizatorii au fost semnificativ mai puțin mulțumiți de rezultatele căutărilor și le-a luat mai mult timp să găsească hoteluri, fiind nevoiți să efectueze mai multe căutări. Un număr considerabil de utilizatori a renunțat fără a găsi ceea ce căutau”, a declarat Oliver Bethell, Director Legal pentru Concurență.
El a adăugat că „traficul către hoteluri și site-urile intermediare a scăzut. Hotelurile au înregistrat cea mai mare pierdere de trafic, de peste 10%, afectând sute de mii de unități hoteliere europene. În schimb, traficul către site-urile intermediare a rămas relativ constant.”
În prezent, Google intenționează să solicite feedback din partea Comisiei Europene pentru a identifica o soluție viabilă.
Anunțul Google a fost făcut în contextul criticilor lansate cu o zi înainte de peste 20 de site-uri de comparare a prețurilor, care au acuzat compania că le ignoră opiniile și au cerut autorităților antitrust ale UE să impună sancțiuni pentru nerespectarea DMA.