Dezvoltarea tehnologiei reprezintă o oportunitate uriașă pentru piața de digital marketing, care este foarte activă și matură, iar oamenii nu ar trebui să se teamă exagerat de mult de inteligența artificială, a declarat pentru Digitalio.ro Liana Negru, fondatoarea companiei de marketing digital Negru Studio și specialistă în digital marketing.
Liana Negru are peste 15 ani de experiență în marketing, atât în țară, cât și în străinătate, gestionând bugete de milioane de dolari.
„Cred că o mare oportunitate o reprezintă tehnologia, evoluția tehnologică, toată partea de machine learning și inteligența artificială. Știu că există o teamă generală că inteligența artificială ne va lua locurile de muncă. Nu cred că este cazul să fim atât de speriați, pentru că, dacă stăm să analizăm, nicio inteligență artificială nu poate prelua complet jobul nostru de astăzi. Poate să facă 20% din ceea ce facem noi sau, în unele cazuri, 40%”.
Tehnologia, un aliat pentru profituri și eficiență
Negru a adăugat că firmele ar trebui să învețe să folosească noile instrumente tehnologice, care pot contribui atât la creșterea profitabilității, cât și la eliberarea de timp pentru alte sarcini, atât pentru angajați, cât și pentru antreprenori.
Totodată, evoluția tehnologică va aduce o viteză accelerată în 2025, obligând atât companiile, cât și clienții să se adapteze rapid. Piața de digital marketing din România este deja una activă, competitivă și matură, acest lucru datorându-se și evoluției consumatorilor.
„Legat de anul viitor, cred că el va fi definit de un cuvânt: viteză. Cred că lumea se mișcă rapid, iar acest lucru are mare legătură cu tehnologia. Putem profita de tot ce înseamnă evoluția tehnologică, care ne este atât de la îndemână, pentru a ne ușura viața”.
Marketingul digital, esențial pentru companii
Ea a precizat că în prezent companiile nu mai pot genera profit și nu mai pot crește fără contribuția marketingului digital.
În ceea ce privește zvonurile privind o posibilă criză în domeniul tehnologic, Liana Negru a subliniat că, deși unele companii și-au ajustat bugetele de marketing digital, altele au continuat să investească în acest sector.
„Aud în jur zvonuri, dar nu neapărat din zona de tehnologie, cum că ar urma o criză gravă. Totuși, în companiile cu care am colaborat recent nu am văzut niciun semn de panică, reduceri semnificative sau tăieri de bugete de marketing. Cred că cei care înțeleg importanța comunicării continuă să investească în marketing pentru a-și susține ritmul, nu doar pentru a crește.”
Poți asculta acest podcast AICI: