X pierde clienți în UK, în timp ce insularii nu sunt prea interesați de AI – raport

Platforma lui Elon Musk, X, pierde utilizatori în Marea Britanie, iar adulții de pe insulă sunt puțin interesați de instrumentele de inteligență artificială generativă, potrivit unui raport al agenției de reglementare a comunicațiilor Ofcom.

Raportul, care analizează obiceiurile online ale cetățenilor din Marea Britanie, arată că adulții au petrecut online în medie patru ore și 20 de minute zilnic în luna mai din acest an, utilizând tablete, smartphone-uri și computere.

Scădere semnificativă pentru X

Raportul arată că audiența lunară a platformei X continuă să scadă. În mai 2022, X avea 26,8 milioane de utilizatori adulți în Marea Britanie.

În 2023, cifra scăzuse la 24 de milioane, iar în mai 2024 a ajuns la 22,1 milioane – o scădere de 8% de la an la an.

X a înregistrat cea mai mare scădere a utilizatorilor dintre toate platformele de social media, coborând pe locul șase, după Reddit, care a avut cea mai mare creștere anuală (47%), atingând în luna mai nivelul de 22,9 milioane de utilizatori.

Deși mai multe schimbări au fost implementate pe platformă, X continuă să piardă teren în Regatul Unit, conform Ofcom.

De exemplu, SOAX, o companie britanică, a raportat o scădere de 8,83% a numărului lunar de utilizatori activi în 2022 și de 5,14% în 2023.

Declinul coincide cu schimbarea de proprietar după achiziția de către Musk pentru 44 de miliarde de dolari în octombrie 2022.

AI: între interes și nevoi

Raportul Ofcom mai arată că dominația Google în căutările online a scăzut ușor, cu 83% dintre adulții online vizitând motorul de căutare în mai 2024, față de 86% în anul precedent.

Bing, motorul Microsoft, a scăzut și mai mult, de la 46% la 39%.

Deși Microsoft și Google au investit masiv în inteligența artificială, ChatGPT rămâne cel mai popular instrument de AI generativă, urmat de Microsoft Copilot (folosit de 15% dintre utilizatorii de internet din Marea Britanie).

Gemini, lansat recent de Google, ocupă locul al patrulea.

Cu toate acestea, adoptarea AI este lentă. Peste jumătate dintre adulți nu au folosit încă instrumente de AI generativă, 38% declarând că „nu sunt interesați”, iar 35% că „nu au nevoie”.

Pe de altă parte, 54% dintre tinerii sub 16 ani au folosit un instrument de AI generativă, iar 53% dintre aceștia l-au utilizat pentru a-și face teme pentru școală.

Totodată, 63% l-au folosit „de distracție”.

Distribuția utilizării pe grupe de vârstă arată că AI câștigă mai mult teren în rândul generației tinere decât în cel al adulților.

Cu toate acestea, se pare că investitorii mai au de așteptat până când pariurile lor pe AI vor începe să aducă rezultate semnificative.

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...