Meta va oferi reclame mai puțin personalizate în Europa

Meta Platforms a anunțat marți că intenționează să ofere utilizatorilor Instagram și Facebook din Europa opțiunea de a primi „reclame mai puțin personalizate”, în încercarea de a răspunde îngrijorărilor tot mai mari ale autorităților de reglementare.

Compania, cu sediul în Menlo Park, California, a declarat că implementează aceste modificări ca răspuns la cerințele autorităților de reglementare din UE.

În următoarele săptămâni, utilizatorii din UE care folosesc gratuit platformele sociale ale companiei vor putea alege să vadă reclame bazate pe ceea ce Meta numește „context” – conținutul pe care utilizatorul îl vizualizează în timpul unei sesiuni pe aceste platforme.

Aceste reclame vor viza, de asemenea, utilizatorii pe baza vârstei, genului și locației.

Meta intenționează, de asemenea, să reducă prețul abonamentelor fără reclame cu aproximativ 40% pentru utilizatorii europeni.

Această decizie vine pe măsură ce autoritățile de reglementare din Europa intensifică eforturile de a limita puterea companiilor tehnologice mari și de a oferi un teren de joc echitabil pentru companiile mai mici, inclusiv prin Legea Piețelor Digitale (DMA), care a intrat în vigoare la începutul acestui an.

„Noul model introdus de Meta este responsabilitatea exclusivă a Meta și nu este susținut sau agreat de Comisie. Este prematur să speculăm cu privire la impactul asupra procedurilor de neconformitate în curs. Obiectivul nostru este să aducem Meta la conformitate deplină și efectivă în această problemă cât mai curând posibil,” a declarat un purtător de cuvânt al UE pentru Reuters.

Luna trecută, cea mai înaltă instanță din Europa a decis că Meta trebuie să restricționeze utilizarea datelor personale colectate de pe Facebook pentru publicitate direcționată.

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...