Adobe a introdus instrumente software care permit clienților să folosească inteligența artificială pentru a crea imagini pornind de la biblioteca sa de imagini, continuând în același timp să recompenseze creatorii originali.
Adobe, cunoscută pentru instrumente ca Photoshop, larg utilizate în domeniul creației de conținut, se străduiește să integreze tehnologia AI în software-ul său, confruntându-se cu competiția unor companii mai noi, precum OpenAI, care dezvoltă tehnologii de generare a imaginilor.
Strategia Adobe este să asigure că imaginile generate pot fi folosite în siguranță din punct de vedere legal în lucrări comerciale și că artiștii sunt remunerați corespunzător.
Noile instrumente lansate marți permit clienților să aleagă o imagine din colecția Adobe și să o ajusteze cu ajutorul AI pentru a răspunde cerințelor lor.
Creatorul imaginii originale este remunerat ca și cum imaginea inițială, nemodificată, ar fi fost utilizată.
Matthew Smith, vicepreședinte Adobe responsabil de strategie, design și produse emergente, a explicat că, deși unii utilizatori preferă generarea imaginilor din comenzi text, mulți clienți optează pentru imagini de stoc convenționale, adaptate ușor pentru scopul lor specific.
„Inteligența artificială generativă nu înlocuiește imaginile de stoc, creativii sau contribuitorii. Le amplifică și le oferă mai multe oportunități de a-și spori veniturile,” a declarat Smith.