Începând cu anul 2025, companiile mici din România vor trebui să depună Declarația D406, utilizând fișierul SAF-T (Standard Audit File for Tax), pentru raportarea datelor financiar-contabile către ANAF. Acest proces este mult mai complex decât alte declarații și poate fi o provocare pentru firmele care îl implementează pentru prima dată.
„Într-un mediu fiscal în schimbare, companiile mici au nevoie de o soluție flexibilă și de încredere. MyWiz simplifică raportarea către ANAF și oferă o platformă integrată pentru nevoile de gestiune, de la contabilitate la logistică și vânzări,” afirmă Zemy Apfelbaum, Managing Director la Wizrom.
Ce este SAF-T?
SAF-T este un fișier electronic detaliat ce conține informațiile financiare ale unei companii, iar ANAF îl utilizează pentru verificarea conformității fiscale.
Declarația D406 transmite către ANAF o situație financiară detaliată, care include note contabile, încasări, plăți, taxe, informații despre furnizori și clienți, active fixe și inventar.
Companiile mici trebuie să respecte aceleași cerințe ca și cele mari și mijlocii, care au implementat deja această obligație în 2022 și 2023.
„Antreprenorii ar trebui să înceapă pregătirile cât mai curând. Automatizarea proceselor contabile ajută la reducerea erorilor și evitarea sancțiunilor. MyWiz simplifică aceste operațiuni și generează fișierul SAF-T conform cerințelor ANAF,” subliniază Zemy Apfelbaum.