Principalul organism european de supraveghere a confidențialității datelor a impus joi o amendă de 310 milioane de euro platformei de networking profesional LinkedIn, deținută de Microsoft, din cauza practicilor sale de publicitate direcționată.
Comisariatul irlandez pentru protecția datelor (DPC) este autoritatea principală de supraveghere a confidențialității în Uniunea Europeană pentru majoritatea companiilor americane de internet, datorită locației operațiunilor lor în UE în Irlanda.
„Prelucrarea datelor personale fără o bază legală adecvată este o încălcare clară și gravă a dreptului fundamental al persoanelor la protecția datelor”, a declarat Graham Doyle, comisar adjunct al DPC.
Anul trecut, Microsoft a declarat că se aștepta ca LinkedIn să primească o amendă de cel mult 425 milioane de dolari.
„Deși considerăm că am respectat Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), lucrăm pentru a ne asigura că practicile noastre de publicitate se aliniază cu această decizie până la termenul stabilit de IDPC”, potrivit Linkedin.
În septembrie, autoritatea britanică de protecție a datelor a confirmat că LinkedIn a suspendat, temporar, procesarea datelor utilizatorilor britanici pentru antrenarea modelelor de inteligență artificială.
LinkedIn afirmase anterior că nu procesează informațiile utilizatorilor din UE, EEE sau Elveția, unde se aplică GDPR.
Totuși, având în vedere că legislația britanică încă se bazează pe cadrul UE, lipsa aceleiași protecții pentru utilizatorii din Regatul Unit a atras reacții rapide din partea experților în confidențialitate.