Furtul de identitate a crescut cu 354%

Furtul de identitate a crescut în acest an cu 354% comparativ cu anul precedent, determinând astfel organizațiile să își regândească strategiile împotriva acestor incidente.

Din aceste motive, dezvoltarea strategiilor de protecție care să includă atât oamenii, cât și procesele și tehnologia, este necesară în realitatea de astăzi.

Principalele cauze ale acestei situații sunt creșterea interacțiunilor din mediul digital, care generează un număr mai mare de vulnerabilități, și dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale, folosită în tehnici avansate de fraudă, accesibile atacatorilor la costuri reduse.

Pierderi de peste un miliard de euro

Conform datelor publicate de Uniunea Europeană, majoritatea pierderilor cauzate de fraudă provin din transferul de credite, generând pierderi de până la 1,13 miliarde de euro, dintre care 638 de milioane de euro sunt pierduți din cauza manipulării plătitorului.

Mai mult, 99% dintre atacuri au loc în cazul tranzacțiilor remote, fiind utilizate metode multiple, precum social engineering, phishing, smishing, facilitate de dezvoltarea inteligenței artificiale generative, prin care utilizatorii sunt manipulați să inițieze și să autorizeze transferuri de credit care sunt împotriva intereselor lor.

„Este esențial ca organizațiile să implementeze soluții avansate pentru a detecta și preveni aceste amenințări, înainte ca ele să cauzeze pierderi semnificative”, spune Andrei Dumitru, expert în Identitate Digitală la IT Smart Systems.

Securizarea fiecărei etape din parcursul digital reprezintă cheia în lupta împotriva fraudelor de identitate, iar una dintre cele mai mari provocări ale implementării sistemelor de securitate o reprezintă găsirea echilibrului între reducerea fricțiunii resimțite de către utilizatori și soluțiile de protecție eficiente.

Experiența consumatorilor este un element important pentru organizațiile globale, studiile demonstrând că 60% dintre utilizatori evită utilizarea unei platforme în momentul în care procesele de identificare sunt exhaustive.

„Organizațiile trebuie să utilizeze tehnologii actuale pentru a oferi clienților o experiență mai bună, contribuind astfel și la creșterea veniturilor. Amenințările la adresa securității pot apărea de-a lungul întregului parcurs al utilizării platformelor, astfel că este necesară implementarea unor măsuri care să ofere protecție permanentă”, a spus Darryl Scott Jones, vicepreşedinte de Produs la Ping Identity.

Adrian Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...