Facebook a devenit cunoscută ca platforma părinților și bunicilor, în timp ce tinerii adulți folosesc aplicații de foto și video precum Instagram și TikTok. Dar Meta, compania care deține Facebook, își propune să schimbe acest lucru.
Deși Facebook a fost inițial centrat pe ajutarea utilizatorilor să rămână în contact cu familia și prietenii, viitorul constă în a-i ajuta pe oameni să-și extindă rețelele și să facă noi conexiuni, aliniindu-se cu modul în care generațiile mai tinere folosesc serviciul, a spus Tom Alison, șeful Facebook la Meta.
„Vedem că tinerii adulți se îndreaptă spre Facebook când trec printr-o tranziție în viață. Când se mută într-un oraș nou, folosesc Marketplace pentru a-și mobila apartamentele. Când devin părinți, se alătură grupurilor de părinți”, a spus Alison.
Două noi funcții
Facebook a anunțat două noi servicii, numite Local și Explore, care sunt în prezent testate în anumite orașe și piețe.
Acestea agregă conținut din întreaga platformă. Local arată utilizatorilor evenimente din apropierea lor, grupuri comunitare și obiecte locale de vânzare, iar Explore recomandă conținut pe baza intereselor utilizatorului.
Un accent sporit pe tinerii adulți va fi esențial pentru a aduce noi utilizatori, deoarece Facebook se confruntă cu o concurență acerbă pentru atenția lor.
Aplicația TikTok are 150 de milioane de utilizatori în SUA și este extrem de populară în rândul Generației Z, determinând Meta să lanseze în 2021 propriul produs asemănător numit Reels.
Tinerii adulți de pe Facebook petrec 60% din timpul lor urmărind videoclipuri, iar mai mult de jumătate urmăresc zilnic Reels.
Compania a declarat că va lansa în săptămânile următoare o actualizare a funcției video, care va aduna videoclipuri scurte, live și mai lungi într-un singur loc.
Funcția de dating a Facebook, lansată în 2019 și care permite utilizatorilor să răsfoiască profiluri sugerate, a înregistrat o creștere de 24% în conversațiile începute între tineri adulți din SUA și Canada, a spus compania.