Italia testează utilizarea inteligenței artificiale (IA) în școli pentru a îmbunătăți învățarea bazată pe tehnologie. În cadrul unui proiect pilot care va începe anul acesta, IA va fi introdusă în 15 școli din patru regiuni.
„O clasă va fi folosită pentru a monitoriza progresul, în timp ce cealaltă va experimenta efectiv această tehnologie nouă, care va fi aplicată atât la studiul materiilor științifice, cât și la italiană, latină și engleză. Prima clasă este importantă deoarece va continua cu metoda tradițională, permițându-ne să comparăm rezultatele”, a explicat directorul unei școli care va participa la acest experiment.
Directorul a subliniat că utilizarea IA, prin monitorizarea progresului elevilor, nu doar îi încurajează să revizuiască anumite subiecte când este nevoie, dar ajută și profesorii să își revizuiască metodele de predare.
Așteptările sunt mari de la IA
Printre beneficiile inițiativei, directorul crede că acest instrument poate ajuta la reducerea ratei de abandon școlar.
„IA nu doar indică o greșeală, ci le și spune elevilor la ce subiect trebuie să lucreze. Oferă conținuturi suplimentare legate de acele teme, ajutându-i pe elevi să înțeleagă slăbiciunile lor în procesul de învățare”.
Ministerul Educației din Italia nu a confirmat încă data de începere a proiectului pilot și nu a oferit detalii suplimentare despre implementarea acestuia.
Potrivit ministrului Italian al educației, există un avantaj suplimentar. El crede că IA în școli ar putea pregăti mai bine generațiile tinere pentru a intra pe piața muncii, reducând diferența dintre cerere și ofertă.
Elevii sunt curioși
Majoritatea elevilor sunt deja familiarizați cu tehnologia, dar salută inițiativa ca o modalitate de a reduce riscurile asociate cu utilizarea IA.
Deocamdată, școlile și-au conceput propriile planuri, iar profesorii așteaptă să înceapă sesiunile de formare.
Programul va fi testat pentru o perioadă limitată, cu speranța că va putea fi extins.
„Proiectul pilot începe anul acesta, implicând 15 școli la nivel național și va dura doi ani. Fiind un proiect experimental, va fi supus unei evaluări ulterioare,” a declarat Giuseppe Schiboni, consilier pentru educație al regiunii Lazio.