Departamentul pentru Comerț al SUA propune interzicerea software-ului și hardware-ului chinezesc în mașinile conectate și autonome de pe drumurile americane, din cauza preocupărilor legate de securitatea națională.
Administrația Biden este îngrijorată cu privire la colectarea de date de către companiile chineze despre șoferii și infrastructura din SUA, precum și de potențiala manipulare a vehiculelor conectate la internet și la sistemele de navigație de către actori externi.
Potrivit propunerii, urmează să fie interzise importul și vânzarea de vehicule din China care conțin componente esențiale de comunicații, software sau hardware pentru sistemele de conducere automata, potrivit unor surse citate de Reuters.
Aproape toate vehiculele noi de pe drumurile din SUA sunt considerate „conectate”, având hardware de rețea la bord care le permite accesul la internet și partajarea de date cu dispozitive atât din interiorul, cât și din afara vehiculului.
Un grup de producători de automobile, inclusiv General Motors, Toyota, Volkswagen și Hyundai, a avertizat că schimbarea hardware-ului și software-ului va necesita timp. Producătorii auto au subliniat că sistemele lor implică procese extinse de inginerie, testare și validare înainte de producție și, în general, nu pot fi schimbate ușor cu sisteme de la alți furnizori.
Regulamentul va intra în vigoare în 2027
Acest nou regulament ar urma să intre în vigoare etapizat, începând cu 2027 și până în 2030.
Interdicțiile ar viza vehiculele cu anumite funcții bluetooth, satelit și wireless, precum și vehicule extrem de autonome, capabile să funcționeze fără șofer.
Această măsură reprezintă o accentuare semnificativă a restricțiilor deja existente în SUA asupra vehiculelor, software-ului și componentelor chinezești.
Săptămâna trecută, administrația Biden a aprobat creșteri semnificative ale tarifelor pentru importurile din China, inclusiv o taxă de 100% pentru vehiculele electrice și majorări pentru bateriile și mineralele utilizate în vehiculele electrice.
Secretarul pentru Comerț, Gina Raimondo, a declarat în luna mai a acestui an că riscurile asociate software-ului sau hardware-ului chinezesc în vehiculele conectate din SUA sunt semnificative.