More

    „Spoofingul”, o nouă metodă folosită de hackeri pentru a frauda cetățenii

    Direcția Națională de Securitate Cibernetică (DNSC) spune că este în desfășurare o nouă campanie de fraudare a utilizatorilor din România folosind apeluri telefonice realizate prin tehnici de spoofing (mascarea identității reale). Astfel de situații au fost raportate, până acum, de băncile UniCredit și ING.

    Atacatorii contactează victimele de pe un număr de telefon care pare a fi asociat cu DNSC, însă numărul afișat pe ecran nu este cel real.

    Această metodă de înșelătorie folosește tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a masca identitatea apelantului.

    DNSC a primit mai multe raportări de la utilizatori, care au fost contactați prin apeluri spoofate, folosind numărul de telefon publicat pe site-ul instituției la secțiunea „Contact”.

    Autoritățile avertizează că aceste apeluri sunt o tentativă de fraudă și recomandă prudență maximă în fața acestor tehnici de manipulare.

    Ce este spoofingul?

    Atacatorii se folosesc de numere de telefon publice sau detalii de contact disponibile și creează o identitate falsă pentru a câștiga încrederea victimelor.

    Aceștia apelează cetățenii sub pretextul unor oferte bancare, cum ar fi obținerea unui credit, și le îndeamnă să continue conversația prin aplicații sociale precum WhatsApp.

    În acest punct, prin diverse tehnici de inginerie socială, atacatorii încearcă să obțină informații sensibile sau să convingă victimele să facă transferuri bancare.

    Carol Dan

    Stay in the Loop

    Latest stories

    S-ar putea să-ți placă și...