OpenAI spune că a depășit nivelul de un milion de utilizatori plătitori pentru produsele sale destinate afacerilor, respectiv ChatGPT Enterprise, Team și Edu. Pe de altă parte, compania ia în calcul majorarea prețului abonamentelor.
În aprilie, compania avea 600.000 de clienți plătitori.
Publicația The Information a scris joi că executivii OpenAI au discutat despre creșterea prețurilor abonamentelor pentru viitoarele modele lingvistice de mari dimensiuni, cum ar fi modelul axat pe raționament, numit Strawberry, și un nou model de referință denumit Orion.
De la 20 la 2.000 de dolari pe lună
Conform unor discuții interne din cadrul OpenAI, prețurile abonamentelor ar putea ajunge până la 2.000 de dolari pe lună, potrivit unei surse citate.
În prezent, abonamentul ChatGPT Plus costă 20 de dolari pe lună, în timp ce versiunea gratuită a modelului este utilizată de sute de milioane de persoane în fiecare lună.
OpenAI, susținută de Microsoft, lucrează la modelul „Strawberry”, cu scopul de a permite modelelor de inteligență artificială să efectueze cercetări aprofundate, conform unui raport exclusiv publicat de Reuters în luna iulie.
Strawberry include o metodă specializată de „post-antrenare” a modelelor generative AI ale OpenAI, adaptând modelele de bază pentru a-și îmbunătăți performanța în moduri specifice, după ce au fost deja antrenate pe cantități mari de date generale.
Apple și Nvidia vor să investească în OpenAi
Aceste discuții privind prețurile apar după ce rapoarte din presă au indicat că Apple și Nvidia se află în negocieri pentru a investi în OpenAI, ca parte a unei noi runde de finanțare care ar putea evalua compania creatoare a ChatGPT la peste 100 miliarde de dolari.
Săptămâna trecută, startup-ul din spatele aplicației ChatGPT a anunțat că chatbotul a acumulat peste 200 de milioane de utilizatori activi săptămânal, număr dublu față de toamna anului trecut.