Valoarea de piață a marilor companii tehnologice a scăzut în august, pe fondul îngrijorărilor legate de costurile tot mai mari ale infrastructurii de inteligență artificială (AI) și a riscurilor crescânde de recesiune, care fac ca acțiunile acestor companii să fie deosebit de vulnerabile.
Luna trecută, capitalizarea de piață a Alphabet Inc a scăzut cu 4,7%, pe măsură ce încetinirea vânzărilor de publicitate pe YouTube a alimentat temerile legate de câștigurile companiei.
Toată lumea suferă
O decizie a unei judecătoare americană, conform căreia Google a încălcat legile antitrust, și apariția unei noi competiții din partea OpenAI, care dezvoltă un prototip de motor de căutare bazat pe AI, au contribuit, de asemenea, la scăderea acțiunilor.
Valoarea de piață a Amazon.com Inc a scăzut cu 4,5%, afectată de încetinirea vânzărilor online.
Capitalizarea de piață a Tesla a scăzut cu 7,7% luna trecută, după ce a raportat câștiguri mai slabe pentru al doilea trimestru și pe fondul zvonurilor că guvernul canadian plănuiește introducerea unui tarif de 100% pe vehiculele electrice fabricate în China.
Tesla, cel mai valoros producător auto din lume, a început să livreze vehicule electrice produse în Shanghai către Canada anul trecut, iar planurile autorităților de la Ottawa au ridicat îngrijorări cu privire la impactul potențial asupra profiturilor, în contextul exportului de la o bază de producție mai scumpă din SUA.
În același timp, valoarea de piață a Nvidia a scăzut cu 7,7% în ultima săptămână din august, ajungând la 2,92 trilioane de dolari, după ce a prognozat pentru al treilea trimestru din acest an marje brute sub estimările pieței și a raportat venituri care doar au îndeplinit așteptările, dezamăgindu-i pe investitorii care așteptau performanțe mai bune.
Deocamdată, Nvidia e cea mai câștigată
Nvidia, care deține peste 80% din piața cipurilor AI, se află într-o poziție unică, fiind atât cel mai mare facilitator, cât și beneficiar al dezvoltării accelerate a AI.
De asemenea, valoarea de piață a Meta a crescut cu aproape 10% după ce a depășit așteptările pieței pentru veniturile din al doilea trimestru și a prognozat o creștere puternică a veniturilor în trimestrul iulie-septembrie, indicând faptul că cheltuielile mari pentru publicitatea digitală pe platformele sale ar putea compensa costurile investițiilor în AI.