OpenAI a anunțat că chatbot-ul său, ChatGPT, a depășit pragul de 200 de milioane de utilizatori pe săptămână, dublu față de numărul raportat în toamna anului trecut.
Lansat în 2022, ChatGPT a ajuns ca în noiembrie anul trecut să aibă 100 de milioane de utilizatori săptămânal.
OpenAI a precizat că 92% din companiile din clasamentul Fortune 500 utilizează produsele sale, iar utilizarea interfeței de programare a aplicațiilor (API), care permite comunicarea între diferite programe software, s-a dublat de la lansarea modelului ChatGPT-4o mini în luna iulie.
Modelul GPT-4o mini este o versiune mică și eficientă din punct de vedere al costurilor, creată pentru a face tehnologia mai accesibilă și mai puțin intensivă din punct de vedere energetic, permițând startup-ului să vizeze un public mai larg de clienți.
ChatGPT a creat o industrie
ChatGPT a jucat un rol crucial în popularizarea inteligenței artificiale și a contribuit la creșterea valorii de piață a OpenAI, cu sediul în San Francisco.
În altă ordine de idei, OpenAI și Anthropic au semnat acorduri cu guvernul Statelor Unite pentru cercetarea, testarea și evaluarea modelelor lor de inteligență artificială.
Conform unor rapoarte din presă, Apple și Nvidia sunt în discuții pentru a investi în OpenAI ca parte a unei noi runde de finanțare care ar evalua producătorul ChatGPT la peste 100 de miliarde de dolari.
De asemenea, se așteaptă ca și Microsoft, susținător al OpenAI, să participe la investiție.