ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații) primește frecvent reclamații din partea utilizatorilor de cartele preplătite, în special legate de pierderea numărului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare impuse de furnizori. Instituția le spune însă că nu îi poate ajuta cu nimic.
ANCOM atrage atenția că metodele de reîncărcare, perioadele de valabilitate și condițiile de activare sau reactivare a opțiunilor sunt stabilite individual de fiecare furnizor, conform politicii comerciale proprii.
Legislația actuală nu prevede condiții specifice pentru furnizarea serviciilor prin cartele preplătite și nu conferă ANCOM competența de a interveni în stabilirea ofertelor comerciale ale furnizorilor.
Cartelele preplătite sunt apreciate de utilizatori pentru că își pot controla mai riguros consumul de voce și date și pot, astfel, să își gestioneze mai bine costurile.
Folosirea cartelelor preplătite este reglementată prin Termenii și condițiile generale pentru utilizarea serviciilor preplătite, care înlocuiește un contract formal.
Acest document stabilește drepturile și obligațiile utilizatorilor, care trebuie să respecte oferta comercială disponibilă la momentul activării și să accepte implicit acești termeni.
De obicei, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului sau a opțiunii, furnizorii oferă o perioadă de grație în care utilizatorii pot fi apelați și pot apela gratuit anumite numere.
Dacă utilizatorului nu reîncarcă acea cartelă, accesul la servicii este restricționat complet, iar numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, după o perioadă de carantină de 60 de zile, conform legii.