Băncile care activează pe piața românească au fost inițial reticente în a adopta TikTok ca nou canal de creștere a notorietății brandului. Totuși, cele care au ales să dezvolte conținut pe această platformă chinezească au reușit să atragă comunități mai mari de urmăritori decât pe Instagram, conform datelor furnizate de Future Banking.
Topul băncilor după numărul de urmăritori pe TikTok
Banca Transilvania – 517.400 de urmăritori
ING Bank – 149.800
BCR (George) – 100.700
Salt Bank – 6.281
Raiffeisen Bank – 2.037
Libra Internet Bank – 1.553
First Bank – 70
Revolut – 125.800
Din totalul băncilor comerciale care oferă servicii persoanelor fizice în România, doar opt au o prezență activă pe TikTok, incluzând aici și Revolut.
Dintre acestea, doar patru bănci au conturi verificate pe rețea.
De ce ar trebui băncile să ia în serios TikTok?
În România, există puține surse oficiale care să analizeze în detaliu evoluția rețelelor sociale și consumul de social media, dar un studiu realizat de Datareportal arată că TikTok este aproape să depășească Facebook în ceea ce privește numărul de utilizatori înregistrați, cu 8,97 milioane. față de 9,05 milioane (date de la începutul anului 2024).
De asemenea, românii petrec deja cel mai mult timp pe TikTok decât pe alte rețele sociale.
La nivel mondial, TikTok a crescut masiv după 2018, când avea 55 milioane de utilizatori activi, ajungând astăzi la peste 1,6 miliarde, ceea ce o face a cincea cea mai populară rețea socială, după Facebook, YouTube, Instagram și WhatsApp.
Potrivit unor statistici, 55% dintre utilizatorii TikTok din lume au vârste cuprinse între 18 și 34 de ani, acesta fiind un grup demografic crucial pentru bănci, deoarece aceștia sunt pe cale să atingă apogeul veniturilor.
În plus, când vine vorba de timpul petrecut pe platformă, TikTok se distanțează semnificativ de Instagram, cu utilizatorii petrecând în medie 95 de minute pe zi pe TikTok, față de 62 de minute pe Instagram.