More

    OpenAI încheie un acord de colaborare cu deținătorul revistei Vogue

    OpenAI și gigantul revistelor Condé Nast au anunțat un parteneriat care permite ca ChatGPT și motorul său de căutare SearchGPT să afișeze conținut din publicații celebre precum Vogue, The New Yorker, GQ și altele.

    Este cel mai recent astfel de acord încheiat de OpenAI cu mari companii media.

    „Suntem hotărâți să colaborăm cu Condé Nast și alți editori de știri pentru a ne asigura că, pe măsură ce IA joacă un rol mai mare în crearea și livrarea știrilor, aceasta menține acuratețea, integritatea și respectul pentru jurnalismul de calitate”, a declarat Brad Lightcap, directorul operațional al OpenAI.

    OpenAI și Condé Nast nu au dezvăluit termenii financiari ai acordului.

    Conținutul produs de organizațiile media este foarte căutat de companiile de tehnologie care îl folosesc pentru a-și antrena modelele de inteligență artificială (IA).

    Nu toată lumea vrea să se asocieze cu OpenAi

    Unele firme media, inclusiv The New York Times și Chicago Tribune, au rezistat acestor practici și au inițiat acțiuni legale pentru a-și proteja conținutul.

    „Parteneriatul nostru cu OpenAI începe să compenseze o parte din venituri, permițându-ne să continuăm să protejăm și să investim în jurnalism”, a spus Roger Lynch, directorul executiv al Condé Nast.

    OpenAI a lansat luna trecută prototipul motorului său de căutare bazat pe inteligență artificială, SearchGPT.

    Într-o declarație de la acea vreme, compania a spus că adună feedback și informații de la partenerii săi din industria știrilor pentru a dezvolta noua platformă.

    Alți parteneri ai OpenAI includ Time Magazine, Financial Times și Associated Press.

    Boții, esențiali în viitor

    Tehnologia chatboții AI este văzută de mulți analiști ca o componentă esențială a motoarelor de căutare pe internet în viitor.

    Google a accelerat, de asemenea, integrarea unor instrumente bazate pe IA în produsele sale. În timp ce alte companii de IA urmăresc dezvoltarea de produse de căutare, Google rămâne de departe jucătorul dominant, cu peste 90% din piața globală.

    Schimbările în modul în care motoarele de căutare răspund la interogări – oferind paragrafe conversaționale în loc de a direcționa utilizatorii către linkuri – au ridicat, de asemenea, îngrijorări în rândul firmelor media, multe dintre ele bazându-se pe traficul din căutări pentru a obține audiențe și venituri.

    Anul trecut, BBC a anunțat că ia măsuri pentru a preveni utilizarea fără permisiune a conținutului de pe site-urile sale de către OpenAI și alte firme similare.

    BBC a declarat, de asemenea, că va explora oportunitățile oferite de IA generativă „pentru a oferi mai multă valoare publicului și societății.”

    Carol Dan

    Stay in the Loop

    Latest stories

    S-ar putea să-ți placă și...