Planurile ambițioase ale Meta de a dezvolta metaversul continuă să coste compania miliarde de dolari. Unitatea Meta’s Reality Labs, care se ocupă de tehnologiile de realitate augmentată și virtuală, a înregistrat o pierdere operațională de 4,48 miliarde de dolari în trimestrul al doilea.
Analiștii chestionați de StreetAccount se așteptau la o pierdere de 4,55 miliarde de dolari.
De la sfârșitul anului 2020, unitatea Reality Labs a generat pierderi cumulate de aproximativ 50 de miliarde de dolari, subliniind investițiile masive ale CEO-ului Mark Zuckerberg în hardware și software, pe care el le consideră fundamentale pentru următoarea eră a calculatoarelor personale.
Veniturile din Reality Labs, derivate în mare parte din familia Quest de căști VR și ochelari inteligenți Ray-Ban Meta, au fost de 353 de milioane de dolari, o creștere de 28% față de 276 de milioane de dolari înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.
Analiștii se așteptau ca unitatea să genereze venituri de 371 de milioane de dolari.
Pe măsură ce piața VR continuă să se dezvolte, Meta își promovează din ce în ce mai mult ochelarii inteligenți, dezvoltați în colaborare cu Ray-Ban.
Zuckerberg a subliniat progresele în inteligența artificială și modelele de limbaj mari, care îmbunătățesc capacitățile ochelarilor inteligenți.
La începutul lunii iulie, Francesco Milleri, CEO-ul EssilorLuxottica, compania mamă a Ray-Ban, a declarat analiștilor că Meta intenționează să devină acționar al producătorului european de ochelari, extinzând un parteneriat anterior dintre cele două companii, care datează din 2020.
A doua generație de ochelari inteligenți Meta a fost lansată în octombrie anul trecut, cu un preț de pornire de 299 de dolari.