Acționarii CrowdStrike dau compania în judecată și acuză conducerea că a făcut declarații „false și înșelătoare” referitoare la testarea software-ului său, care a perturbat afaceri și servicii, inclusiv companii aeriene, bănci și spitale în mai multe țări.
Întreruperea a fost cauzată de o actualizare defectuoasă a software-ului firmei de securitate cibernetică și a scos din funcțiune 8,5 milioane de computere la nivel mondial.
Conform acuzațiilor, prețul acțiunilor CrowdStrike a scăzut cu 32% în cele 12 zile de la incident, ceea ce a generat pierderea cu 25 de miliarde de dolari a valorii de piață a companiei.
CrowdStrike neagă însă acuzațiile.
Acțiunea în instanță susține că directorii CrowdStrike au înșelat investitorii, făcându-i să creadă că actualizările software-ului au fost testate într-un mod adecvat.
Petenții solicită despăgubiri a căror valoare nu a fost specificată.
Între timp, directorul executiv al Delta Air Lines, Ed Bastian, a declarat pentru CNBC că întreruperea cauzată de problema software-ului a costat compania aeriană 500 de milioane de dolari, inclusiv pierderi de venituri și compensații pentru pasageri.
Compania Delta a angajat un avocat și se pregătește să solicite despăgubiri de la CrowdStrike.
CrowdStrike a afirmat că poate preveni repetarea unui astfel de incident prin teste și verificări mai riguroase ale software-ului, incluzând un control mai mare din partea dezvoltatorilor.