O întrerupere globală care a afectat produsele Microsoft, inclusiv serviciul de e-mail Outlook și jocul video Minecraft, a fost cauzată de un atac cibernetic, dar a fost rezolvată.
Anterior, compania și-a cerut scuze pentru incidentul care a durat aproape 10 ore și a determinat mii de utilizatori să raporteze probleme cu serviciile Microsoft.
„Deși evenimentul declanșator inițial a fost un atac Distributed Denial-of-Service (DDoS)… investigațiile inițiale sugerează că o eroare în implementarea apărării noastre a amplificat impactul atacului, în loc să-l atenueze”, se arată într-o actualizare pe site-ul web al platformei de cloud computing Microsoft Azure.
Incidentul a avut loc la mai puțin de două săptămâni după o altă întrerupere globală majoră, care a afectat aproximativ 8,5 milioane de computere care utilizau sistemele Microsoft.
De această data, cauza a fost o actualizare defectuoasă a software-ului de securitate cibernetică furnizau de compania CrowdStrike.
Atacurile DDoS funcționează prin inundarea unui site web sau a unui serviciu online cu trafic de internet, încercând să-l facă inaccesibil.
Cine a fost afectat?
Întreruperea pare să fi afectat și alte servicii care se bazează pe platformele Microsoft, inclusiv Cambridge Water.
„Din cauza problemelor la nivel global cu Microsoft Azure, o problemă cu site-ul nostru web afectează mai multe servicii, inclusiv MyAccount și PayNow”, se arată într-o postare pe X.
Serviciul HM Courts and Tribunals – responsabil de administrarea instanțelor și tribunalelor penale, civile și de familie din Anglia și Țara Galilor – a declarat că este la curent cu problemele cu „mai multe servicii online”.
Unii clienți ai NatWest au raportat, de asemenea, probleme.