92% dintre companiile românești sunt în urmă cu digitalizarea. Fără să adopte transformarea digitală, firmele nu vor putea supraviețui

Potrivit datelor Eurostat, România înregistrează cel mai redus nivel de digitalizare al mediului de afaceri în rândul statelor membre. Conform sursei citate, anul trecut 73% dintre firmele mici și mijlocii se încadrau la nivelul „foarte slab”, iar 19% – la nivelul „slab”. Dacă însă nu adoptă și extind rapid transformarea digitală a proceselor de business, companiile locale au șanse reduse de supraviețuire în următorii 3-5 ani.

Viorel-Sebastian Candrea, Managing Partner la Siteclick:

„Transformarea digitală nu mai este o opțiune, ci o necesitate pentru companiile care doresc să rămână competitive și relevante. Mediul concurențial dinamic și schimbările legislative care survin tot mai rapid necesită soluții IT fiabile și scalabile. În plus, prin adoptarea transformării digitale, firmele obțin câștiguri de productivitate consistente”


Costurile se amortizează

Costul procesului de digitalizare, una dintre principalele bariere în cazul companiilor românești, nu este unul standard. Acesta poate porni de la câteva mii de euro anual, în cazul microîntreprinderilor și chiar al firmelor mici. În cazul companiilor de dimensiuni medii, ordinul de mărime este de câteva zeci de mii de euro și poate ajunge chiar mai sus. Valoarea este dată de nevoile reale ale fiecărei afaceri în parte, dar și de cerințele specifice domeniului de activitate.
Efortul investițional nu este neglijabil, dar nu trebuie pierdut din vedere că, atunci când digitalizarea se realizează pe baza nevoilor reale, amortizarea costurilor este rapidă, iar randamentul investiției crește în timp.

Automatizarea crește eficiența

Unul dintre primele avantaje generate de digitalizare este automatizarea proceselor de business, care oferă companiilor posibilitatea de a-și crește eficiența, scădea costurile operaționale și optimiza procesele. Prin eliminarea sarcinilor repetitive și redundante, care consumă timp, firmele obțin o creștere rapidă a productivității, dar și economii prin reducerea erorilor umane. În plus, automatizarea oferă companiilor posibilitatea de a-și folosi mai eficient angajații în activități cu valoare adăugată.

Decizii luate în cunoștință de cauză

Un alt avantaj important asigurat de adoptarea transformării digitale este cel al integrării soluțiilor IT utilizate la toate nivelurile afacerii. Astfel, managerii au acces la date actualizate în timp real și o vizibilitate extinsă dintr-o singură sursă. Prin faptul că obțin rapid informații relevante despre procesele de business și clienți, companiile beneficiază de o îmbunătățire semnificativă a modului în care iau deciziile și au garanția faptului că orice hotărâre luată este bazată pe date reale.

Adaptare rapidă la schimbări

Implementarea tehnologiilor digitale avansate – precum cele de Inteligență Artificială, care devin tot mai numeroase și accesibile – oferă posibilitatea realizării de prognoze cu grad crescut de acuratețe. Astfel, pe baza analizei datelor pe care le dețin, dar și din surse externe, companiile pot avea estimări corecte asupra evoluției stocurilor, vânzărilor, costurilor de producție etc. Prin urmare, firmele pot stabili strategii de piață adaptate mult mai bine ecosistemului economic și anticipa schimbările ce pot apărea.

Gabriel Zamfir

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...