OpenAI a prezentat joi un prototip al motorului său de căutare, numit SearchGPT, care promite să ofere utilizatorilor „răspunsuri rapide și în timp util, cu surse clare și relevante”. Compania a menționat că intenționează să integreze acest instrument, aflat în prezent în faza de testare, în chatbot-ul său ChatGPT.
De la lansarea ChatGPT, în noiembrie 2022, investitorii Alphabet și-au exprimat îngrijorarea că OpenAI ar putea diminua cota de piață a Google în domeniul căutărilor pe internet, oferind noi modalități de a căuta informații online.
Prin acest prototip, OpenAI testează posibilitatea de a face exact acest lucru, promițând utilizatorilor o modalitate de căutare „mai naturală și mai intuitivă” și posibilitatea de a pune întrebări ulterioare „așa cum ar face într-o conversație”.
„Credem că există loc pentru a îmbunătăți semnificativ căutarea față de ceea ce este astăzi”, a scris CEO-ul OpenAI, Sam Altman.
În luna mai, Google a lansat AI Overview, pe care CEO-ul Sundar Pichai l-a numit cea mai mare schimbare în domeniul căut[rilor din ultimii 25 de ani.
Acest instrument, disponibil pentru un public limitat, permite utilizatorilor să vadă un rezumat al răspunsurilor la interogări în partea de sus a rezultatelor Google Search.
Deși Google a lucrat la AI Overview de mai bine de un an, instrumental a fost criticat după ce utilizatorii au observat că interogările returnau adesea rezultate fără sens sau răsounsuri inexacte.
Anunțul OpenAI urmează lansării de către OpenAI, joia trecută, a unui nou model AI, „GPT-4o mini”. Noul model este o variantă a GPT-4o, cel mai rapid și mai puternic model al companiei, lansat în mai în timpul unui eveniment transmis în direct cu directori.
OpenAI, susținută de Microsoft, a fost evaluată la peste 80 de miliarde de dolari de către investitori.