O defecțiune cibernetică care a avut loc la firma globală de securitate cibernetică CrowdStrike și la Microsoft a afectat mass-media, comercianții cu amănuntul, băncile, companiile aeriene și companiile de telecomunicații din Australia și Noua Zeelandă.
Cea mai mare bancă din Australia, Commonwealth Bank, a raportat că unii clienți nu au putut efectua transferuri bancare din cauza întreruperii serviciului. Compania aeriană națională Qantas și aeroportul din Sydney au anunțat întârzieri ale zborurilor, deși aeronavele au continuat să decoleze.
Poliția de stat din statul Australian Victoria a informat că unele dintre sistemele interne au fost afectate de întrerupere, dar serviciile de urgență au rămas operaționale.
De asemenea, activitatea unui număr de companii media a fost perturbată.
„La fel ca multe alte organizații, problemele globale care afectează CrowdStrike și Microsoft perturbă unele dintre sistemele noastre. Problema cauzează unele blocaje pentru clienții noștri și le mulțumim pentru răbdare”, a declarat vineri un purtător de cuvânt al companiei de telecomunicații Telstra.
CrowdStrike a difuzat un mesaj telefonic înregistrat vineri menționând că este la curent cu rapoartele privind blocajele sistemului de operare Windows al Microsoft, legate de senzorul său Falcon.
Nimeni nu știe nimic
Nu există informații care să sugereze că întreruperea a fost un incident de securitate cibernetică, a declarat biroul coordonatorului național de securitate cibernetică din Australia, Michelle McGuinness, într-o postare pe X.
„Sunt conștient de această întrerupere tehnică la scară largă care afectează mai multe companii și servicii din Australia în această după-amiază. Informațiile noastre actuale indică faptul că această întrerupere se referă la o problemă tehnică cu o platformă software terță parte folosită de companiile afectate.”
Un purtător de cuvânt al parlamentului Noii Zeelande a declarat că și sistemele lor informatice au fost afectate.