Startup-ul românesc de tehnologie Telerenta, care operează o platformă de închiriere de echipamente electronice, se extinde în Polonia. Următoarea țară luată în calcul este Spania.
„În primul an de activitate pe piața din Polonia, ne propunem să punem accent foarte mare pe livrarea rapidă, asigurând un grad de livrare în 24 de ore de aproximativ 98%. Piața din Polonia este mult mai matură, cu integrări preexistente și niveluri ridicate de automatizare, ceea ce face implementarea mult mai ușoară și rapidă”.
Ionuț Farcaș, Global Expansion Director la Telerenta
Polonia a fost aleasă datorită dimensiunii pieței și a penetrării ridicate a internetului, cât și a potențialului mare de dezvoltare a acestei industrii.
Vânzări mai mari în Polonia
Estimările companiei indică rezultate cu 30% mai bune în Polonia comparativ cu România, prin prisma mărimii pieței, ceea ce va ajuta la validarea proiectului pe plan internațional și la pregătirea extinderii în alte țări din UE, cum ar fi Spania, în viitorul apropiat.
„Ne așteptăm ca Polonia să fie testul care să confirme că proiectul nostru este validat internațional, demonstrând astfel că putem avea succes și în afara României. Această piață recunoscută pentru potențialul său de dezvoltare ne va permite să investim semnificativ și să ne consolidăm poziția”.
Ionuț Farcaș
Extinderea în Polonia presupune investiții de 1,5 milioane de euro până la finalul anului și a implicat un proces de pregătire de aproximativ șase luni înainte de lansarea propriu-zisă.
Pentru desfășurarea operațiunilor în Polonia, Telerenta a format o echipă mixtă, alcătuită din specialiști locali în eCommerce, fulfillment și marketing online, care va fi sprijinită de echipa din România pentru suport tehnic și dezvoltare software.
Telerenta are în plan construirea unei rețea de RentBox-uri (automate specializate, de tip vending machine, care permit utilizatorilor să închirieze și să ridice imediat echipamente electronice), urmând ca primul dispozitiv să fie instalat până la sfârșitul acestui an.