CE a transmis Meta constatările sale preliminare legate de modelul de plată al acesteia

Comisia Europeană (CE) a informat Meta în 1 iulie cu privire la constatările sale preliminare potrivit cărora modelul de publicitate „plată sau consimțământ” al acesteia nu respectă Regulamentul privind piețele digitale (RPD).

În opinia preliminară a Comisiei, această alegere obligă utilizatorii să își dea consimțământul pentru combinarea datelor lor cu caracter personal și nu le oferă o versiune mai puțin personalizată, dar echivalentă, a rețelelor sociale ale Meta.

„Investigația noastră urmărește să asigure contestabilitatea pe piețele unde controlori de acces precum Meta au acumulat datele cu caracter personal ale milioane de cetățeni ai UE de-a lungul multor ani. Opinia noastră preliminară este că modelul de publicitate al Meta nu respectă Regulamentul privind piețele digitale. Dorim să le oferim cetățenilor posibilitatea de a prelua controlul asupra propriilor date și de a alege o experiență mai puțin personalizată în ceea ce privește publicitatea.”

Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă responsabilă cu politica în domeniul concurenței

Meta are acum posibilitatea de a-și exercita dreptul la apărare examinând documentele din dosarul de investigație al Comisiei și de a răspunde în scris la constatările preliminare ale Comisiei.

Comisia își va încheia investigația în termen de 12 luni de la inițierea procedurii, în 25 martie 2024.

„Astăzi facem încă un pas important pentru a asigura respectarea deplină a RPD de către Meta. Opinia noastră preliminară este că modelul comercial „plată sau consimțământ” al Meta încalcă RPD. RPD are ca scop să le redea utilizatorilor puterea de a decide modul în care sunt utilizate datele lor și să asigure faptul că întreprinderile inovatoare pot concura pe picior de egalitate cu giganții tehnologici în ceea ce privește accesul la date.”

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă

Citește și

spot_img

Alte știri din aceeași rubrică

spot_img