Snap Inc., proprietarul Snapchat, a lansat marți o nouă versiune a tehnologiei AI generative menită să ofere utilizatorilor efecte speciale mai realiste atunci când se filmează cu camerele telefoanelor.
Această inovație face parte din eforturile companiei de a se menține înaintea rivalilor din industria rețelelor sociale.
Pionier în domeniul realității augmentate (AR), Snap a fost lider în integrarea efectelor computerizate în fotografii și videoclipuri din lumea reală.
Deși rămâne mai mică în comparație cu platformele rivale precum Meta, Snap mizează pe efecte speciale avansate denumite „lentile” pentru a atrage noi utilizatori și agenți de publicitate.
Compania a anunțat că dezvoltatorii AR pot acum crea lentile bazate pe inteligență artificială, pe care utilizatorii Snapchat le vor putea integra în conținutul lor propriu.
De asemenea, Snap a lansat o versiune îmbunătățită a programului său de dezvoltare, Lens Studio. Acesta permite artiștilor și dezvoltatorilor să creeze funcții AR pentru Snapchat sau alte platforme.
Timpul necesar creării efectelor AR scade dramatic
Bobby Murphy, directorul de tehnologie al Snap, a spus că noua versiune a Lens Studio va reduce semnificativ timpul necesar pentru crearea efectelor AR, de la câteva săptămâni la doar câteva ore.
„Ce e distractiv e că aceste instrumente extind atât spațiul creativ în care oamenii pot lucra, dar și sunt ușor de utilizat, astfel încât noii veniți să poată construi ceva unic foarte repede”.
Bobby Murphy
Lens Studio include acum o suită nouă de instrumente AI generative, inclusiv un asistent AI care poate răspunde la întrebări pentru dezvoltatori.
Un alt instrument permite artiștilor să introducă să genereze automat o imagine tridimensională, eliminând necesitatea de a dezvolta un model 3D de la zero.