Microsoft a observat o utilizare scăzută a inteligenței artificiale (AI) pentru derularea de campanii de dezinformare legate de alegerile europarlamentare, a declarat președintele companiei pentru Reuters.
„Nu am văzut un efort susținut pentru a se încerca exploatarea acestor alegeri. Nu s-au terminat încă, așa că nu ar trebui să sărbătorim încă”.
Brad Smith s-a aflat la Stockholm pentru a anunța planul Microsoft de a investi 3,21 miliarde de dolari pentru a-și extinde infrastructura de cloud și inteligență artificială în Suedia.
Alte zone nu au fost așa de norocoase
AI și falsurile generate de inteligența artificială, sau deepfake-urile, sunt din ce în ce mai folosite în alegeri din alte părți ale lumii, inclusiv în India, Statele Unite, Pakistan și Indonezia.
În India, videoclipurile deepfake au devenit virale. Unele clipuri îi arată pe doi dintre actorii indieni de la Bollywood criticând premierul Narendra Modi și cerând oamenilor să voteze pentru un partid de opoziție.
Luna trecută, echipa de dezinformare a Uniunii Europene a identificat pe YouTube un videoclip în limba rusă în care se spunea că cetățenii fug de dictatura din Polonia și caută refugiu în Belarus, o țată aliată a Moscovei.
Alegerile pentru Parlamentul European vor avea loc în perioada 6-9 iunie.
Microsoft a pregătit o serie de angajați care să monitorizeze alegerile pentru Parlamentul European, a spus Smith.
„Trebuie să recunoaștem riscurile pe care AI le poate crea în contextul creării de conținut abuziv iar o formă de conținut abuziv ar fi deepfake-urile generate de AI”.
Brad Smith
Brad Smith