Atacatorii online continuă să utilizeze tehnica de impersonare a unor instituții și companii legitime din România cu scopul de a desfășura campanii de phishing. De această dată, Directoratul Național de Securitate Ciberneticp (DNSC) avertizează asupra unei noi o nouă fraude care se folosește de identitatea BCR.
În exemplul de azi, este important de menționat că persoana ce a primit acest SMS nu are cont la banca respectivă, ceea ce indică faptul că mesajul este o tentativă de phishing sau o înșelătorie.
DNSC
Cum funcționează frauda?
Utilizatorii vizați primesc mesaje care pare a fi de la BCR, sub pretextul debitării unei plăți către o firmă de livrări. SMS-urile invocă plăți cu sume mari și redirecționează posibilele victime către un așa-zis „suport-tehnic”.
Apelând numărul furnizat în mesaj, clientul intră în contact cu un așa-zis angajat al companiei care îi cere datele personale sub pretextul de a ne ajuta să rezolvăm problema. DNSC precizează că nimeni nu trebuie să dea curs unei astfel de solicitări.