Fintech-ul Klarna, una dintre primele firme care a adoptat AI generativă (GenAI), a anunțat marți că utilizează această tehnologie pentru campanii de marketing și generarea de imagini, vizând economisirea a aproximativ 10 milioane de dolari anual.
Compania și-a redus bugetul de vânzări și marketing cu 11% în primul trimestru al acestui an, AI fiind responsabilă pentru 37% din economii și pentru creșterea numărului de campanii.
Klarna folosește instrumente GenAI precum Midjourney, DALL-E și Firefly, economisind 6 milioane de dolari la costurile de producție.
„În mod tradițional, ar fi fost foarte costisitor să abordăm aceste ocazii cu imagini personalizate, dar cu inteligența artificială nu mai este o problemă. În esență, am eliminat nevoia de imagini de stoc”.
David Sandström, CMO Klarna
Printre clienții Klarna din România se numără About You, Footshop și Tommy Hilfiger.
Klarna este disponibilă pe 22 de piețe, în ultimii ani compania extinzându-se în Grecia, Cehia și Polonia. Tehnologia și soluțiile de marketing Klarna sunt utilizate de peste 500.000 de retaileri, printre care H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group și Nike.