More

    Implementarea Ai generative în companii, privită cu scepticism de directorii din România

    Un nou raport al PwC scoate în evidență creșterea adoptării Inteligenței Artificiale Generative (GenAI) în mediul de afaceri, cu implicații semnificative asupra strategiilor tehnologice și operaționale ale organizațiilor din întreaga lume. În ciuda entuziasmului general, directorii generali din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România, se dovedesc a fi mai rezervați în privința adoptării și efectelor imediate ale GenAI.

    Cu toate acestea, peste jumătate (59%) dintre liderii din regiune consideră că Inteligența Artificială Generativă va schimba semnificativ modul în care companiile lor operează în următorii trei ani, indicând un interes crescut pentru integrarea acestei tehnologii în strategiile de afaceri.

    Conform studiului, aproape o treime (32%) dintre directorii generali din diverse sectoare au implementat Inteligența Artificială Generativă în întreaga companie în ultimele 12 luni.

    Mai mult, 31% dintre aceștia au declarat că organizația lor și-a ajustat strategia în domeniul tehnologiei datorită GenAI.

    „Ca de fiecare dată când se confruntă cu un factor perturbator, directorii executivi trebuie să evalueze cu precauție riscurile potențiale asociate și, în același timp, să acționeze rapid pentru a profita de oportunități. Însă acest demers nu are șanse de succes fără implicarea angajaților. Cultivarea transparenței și a unui climat de încredere în ceea ce privește implementarea strategiei legate de GenAI poate ajuta angajații reticenți să se simtă încurajați să experimenteze și, în cele din urmă, să inoveze cu ajutorul acestei tehnologii – cu accent pe identificarea unor exemple sau cazuri care pot fi extinse ușor la scară largă”

    Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România

    Pentru următorul an, perspectivele sunt optimiste, cu aproximativ trei din cinci (58%) dintre executivi care se așteaptă ca Inteligența Artificială Generativă să îmbunătățească calitatea produselor sau serviciilor, iar aproape jumătate (48%) anticipând că GenAI va consolida capacitatea de a construi încredere în relația cu părțile interesate.

    Directorii generali văd GenAI drept un catalizator pentru reinventare, cu 69% dintre aceștia anticipând că va schimba semnificativ modul în care companiile creează, captează și livrează valoare în următorii trei ani.

    Totodată, se preconizează că această tehnologie va solicita noi competențe și abilități din partea forței de muncă și va intensifica concurența în cadrul industriei.

    Companiile din România se adaptează în fața schimbărilor majore

    Raportul PwC subliniază schimbările semnificative pe care le-au suferit companiile din România în ultimii cinci ani, ca răspuns la noile tehnologii, schimbările în comportamentul consumatorilor și reglementările guvernamentale.

    Studiul arată că există câteva tendințe cheie care modelează peisajul actual al afacerilor:

    Încetinirea creșterii economice: 47% dintre respondenți se așteaptă la o încetinire a creșterii economice în următorul an, subliniind nevoia de adaptare și inovație într-un context economic fluctuant.

    Încredere în creșterea veniturilor: 37% dintre directorii generali sunt foarte sau extrem de încrezători în privința perspectivelor de creștere a veniturilor propriilor companii în următoarele 12 luni, indicând optimismul în ciuda provocărilor.

    Necesitatea transformării: 37% dintre respondenți cred că organizațiile lor nu vor supraviețui peste un deceniu dacă nu iau decizii de transformare, subliniind imperativul adaptării continue.

    Impactul inovațiilor tehnologice: 61% consideră că inovațiile tehnologice vor schimba într-o măsură mare sau foarte mare modelul de afaceri în următorii trei ani, subliniind necesitatea adoptării și integrării acestora în strategiile de afaceri.

    Accent pe eficiența energetică: 65% dintre directorii generali afirmă că organizațiile lor au în curs de desfășurare acțiuni pentru îmbunătățirea eficienței energetice, evidențiind preocuparea crescută pentru sustenabilitate și responsabilitate socială.

    Strategii de achiziție: 41% dintre respondenți intenționează să facă cel puțin o achiziție în următorii trei ani, reflectând strategiile de creștere și consolidare într-un mediu competitiv.

    „Companiile din România, asemenea celor de la nivel global, vor trebui să-și continue procesul de reinventare având în vedere evoluția rapidă a tehnologiei și a schimbărilor în materie de reglementare, pentru a fi viabile și rentabile și peste zece ani”.

    Dinu Bumbăcea

    Raportul PwC CEO Survey 2024 a intervievat 4.702 directori generali din 105 țări, inclusiv din România, pentru a obține o perspectivă cuprinzătoare asupra tendințelor globale și locale în afaceri.

    Carol Dan

    Stay in the Loop

    Get the daily email from CryptoNews that makes reading the news actually enjoyable. Join our mailing list to stay in the loop to stay informed, for free.

    Latest stories

    S-ar putea să-ți placă și...