Compania Vodafone a trimis un e-mail clienților săi persoane juridice în care îi anunță că, începând cu următoarea factură, le ve scumpi toate serviciile cu 8%, la mai puțin de an de când a majorat tarifele cu un procent similar pentru clienții persoane fizice.
În contextul majorării constante a costurilor de furnizare a serviciilor de comunicații electronice de voce mobilă și date mobile, de telefonie fixă și de internet fix, a serviciilor TV, precum și a serviciilor machine-to-machine, vă informăm că, începând cu următoarea factură, vom indexa valoarea serviciilor noastre, se arată într-un e-mail primit de administratorul unei firme din București.
„Deci creșterea indicelui armonizat al prețurilor de consum comunicată de către Oficiul European de Statistică – Eurostat, pentru România, în anul 2023, a fost de 9,7%, indexarea contractuală pe care o aplicăm este de 8%.”
Vodafone
Compania anunță că majorează costurile pentru a putea continua să ofere clienților „servicii de calitate”.
Vodafone precizează că actualizarea prețurilor serviciilor și a tarifului de reconectare este prevăzută în clauzele contractuale.
„Suntem conștienți că nimănui nu-i plac schimbările, mai ales cele privind prețurile. De asemenea, știm că anul trecut a fost un an cu multe provocări și creșteri de costuri resimțite în mod direct sau indirect. Din acest motiv, ne străduim să nu transferăm întregul impact asupra dumneavoastră.”
Vodafone
În august anul trecut, Vodafone și-a anunțat clienții că la va majora valoarea abonamentelor pentru serviciile fixe cu 6 lei. În același timp, compania a modificat contractele pentru a introduce posibilitatea majorării anuale a tarifelor în funcție de inflație, fără ca utilizatorii să poată rezilia contractele din acest motiv, așa cum este permis în prezent.
Introducerea unei clauze de indexare a tarifelor cu inflația, care să nu mai poată fi invocată de clienți pentru a rezilia contractele fără a plăti „despăgubiri”, a reprezentat o noutate pe piața locală de comunicații, potrivit ZF.
Cea mai reclamată companie
Vodafone România a fost anul trecut furnizorul de servicii de comunicații cel mai reclamat, cu apropae o treime din plângeri, potrivit datelor Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Pe locul al doilea în clasamentul celor mai reclamați operatori de comunicații mobile s-a plasat Orange România (20% din plângeri), RCS&RDS și Telekom Romania Mobile Communications (fiecare cu 11%) şi Orange Communications SA (7%).
Cea mai mare parte a reclamațiilor primite anul trecut de ANCOM a vizat sectorul comunicațiilor electronice, cu o pondere de 70% din total.