Cele mai multe instituții publice nu au o infrastructură digitală care să eficientizeze munca angajaților și relația cu contribuabilii, iar jumătate din funcționarii publici nu știu ce servicii online oferă instituția în care lucrează. Acestea sunt concluziile unui studiu derulat de Centrul de Formare APSAP.
Conform studiului, opt din zece angajați din sectorul public nu au avut posibilitatea de a lucra de acasă în ultimii doi ani, din cauza lipsei unei infrastructuri digitale adecvate. În plus, funcționarii publici reușesc să-și majoreze veniturile și din alte activități independente în afara locului de muncă, în timp ce 20% dintre respondenți nu sunt familiarizați cu serviciile digitale oferite de instituția în care lucrează.
Ceea ce este îngrijorător este că aproape jumătate dintre cei care nu cunosc numărul de servicii digitale oferite de către instituția din care fac parte au o vechime de peste zece ani la actualul loc de muncă, iar 15% nu știu dacă angajatorul lor are cont pe Facebook, Instagram sau LinkedIn.
Cu toate acestea, 80% din funcționarii publici spun că sunt mulțumiți de locul lor actual de muncă.
„În cadrul cercetărilor efectuate la nivel european, România ocupă adesea ultimele poziții în ceea ce privește gradul de digitalizare și oportunitățile de a lucra în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu. Conform datelor furnizate de Eurostat în 2020, încă din perioada pandemiei, Finlanda a fost și rămâne pe poziție de lider european în facilitarea muncii la distanță, iar în context, peste 25% dintre angajații din această țară au optat pentru această formă de lucru. În contrast, România s-a situat pe ultimul loc în acest clasament, cu 2,5% dintre angajați lucrând în această manieră”.
Centrul de Formare APSAP
Studiul APSAP a fost realizat pe un eșantion de 5.166 de angajați în instituții publice.