Guvernul SUA spune că Google își „cumpără” cota de piață ca motor de căutare cu 20 mld. dolari pe an

Cota de piață a Google ca motor de căutare pe internet este un monopol ilegal susținut anual cu sume de peste 20 de miliarde de dolari, folosite de gigantul tehnologic pentru a bloca orice concurență, au susținut avocații Departamentului de Justiție din SUA la încheierea unui proces antitrust.

Google susține că această cotă de piață masivă derivă din excelență și din capacitatea sa de a oferi rezultatele pe care clienții le caută.

Avocatul Departamentului de Justiție spune că acest comportament monopolist al Google trebuie oprit. Avocatul a comparat practicile Google cu tacticile folosite de Microsoft în urmă cu două decenii, care au declanșat o luptă antitrust similară în justiție.

Cotă de piață cumpărată cu 20 miliarde de dolari pe an

Judecătorul care instrumentează cazul trebuie acum să decidă dacă Google a încălcat legea menținând statutul de monopol ca motor de căutare.

Cea mai mare parte a cazului s-a axat în jurul beneficiilor pe care le obține Google din contractele sale cu companii precum Apple pentru a face din Google motorul de căutare implicit pe telefoane mobile și computere.

În timpul procesului, dovezile au arătat că Google cheltuiește peste 20 de miliarde de dolari pe an pe astfel de contracte.

Avocații Departamentului de Justiție au spus că suma uriașă indică cât de important este pentru Google să fie motorul de căutare implicit și să împiedice concurenții să câștige cotă de piață.

Ce este un motor de căutare?

Google a spus că orice client ar putea utiliza alte motoare de căutare, dar că cei mai mulți dintre ei preferă învariabil Google. Companii precum Apple au afirmat, în timpul procesului, că s-au asociat cu Google pentru că apreciază că motorul său de căutare este superior celor ale concurenților.

Google mai susține că guvernul american utilizează o definiție prea îngustă a pieței motoarelor de căutare. Deși deține o poziție dominantă față de alte motoare de căutare generale precum Bing și Yahoo, Google spune că se confruntă cu o concurență mult mai intensă atunci când consumatorii fac căutări direcționate.

De exemplu, gigantul tehnologic spune că oamenii ar putea avea mai multe șanse să caute produse pe Amazon decât pe Google, planificatorii de vacanțe își pot desfășura căutările pe AirBnB, iar cei care caută restaurante pot avea mai multe șanse pe Yelp.

De asemenea, Google a spus că firmele de social media precum Facebook și TikTok reprezintă o concurență acerbă.

Acoperirea urmelor

Avocații guvernamentali au susținut, de asemenea, că Google ar trebui să fie sancționată pentru „distrugerea sistemică a documentelor”, despre care susțin că a fost făcută pentru a ascunde intenționat dovezile intenției și practicilor monopoliste.

Dovezile din proces au arătat că avocații Google le-au recomandat angajaților să se asigure că discuțiile lor de serviciu nu au fost salvate din cauza implicațiilor legale potențiale.

Guvernul susține că monopolul Google îi permite acestuia să perceapă agenților de publicitate prețuri crescute în mod artificial, care în cele din urmă sunt transferate consumatorilor.

Avocatul a spus că documentele interne ale Google arată că firmele, fără nicio concurență reală, au început să își modifice algoritmii publicitari pentru a oferi uneori rezultate mai proaste pentru anunțurile de căutare gratuite. Dacă aceste căutări ar fi plătite, rezultatele ar fi mai bune.

Dacă guvernul american va constata că Google a încălcat legea, va sugera apoi o serie de „remedii” pentru a determina ce ar trebui făcut pentru a stimula concurența pe piața motoarelor de căutare.

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...