Comisia Europeană (CE) a deschis o anchetă împotriva Facebook şi Instagram, ambele deținute de Meta, pe care le suspectează că nu au respectat obligaţiile în materie de combatere a dezinformării înaintea alegerilor din iunie pentru Parlamentul European (PE).
Birocrații din Bruxelles spun că Meta a moderat într-un mod „insuficient” publicitatea electorală și că firma lui Zuckenberg diminuează vizibilitatea conţinutului politic pe Instagram şi Facebook, însă acest lucru este nepermis de Digital Services Act (Legea UE privind serviciile digitale).
Un al treilea motiv de supărare este că Meta îngreunează posibilitatea raportării de către utilizatori a conţinuturilor care nu le plac.
„Această Comisie a creat instrumente pentru a proteja cetăţenii europeni de dezinformare şi de manipulare de către state terţe. Dacă suspectăm o încălcare a regulilor, acţionăm. Este valabil întotdeauna, dar mai ales în perioadă de alegeri”.
preşedinta CE, Ursula von der Leyen
Politicienii europeni sunt îngrijorați că modul în care Meta gestionează conţinuturile politice riscă să submineze alegerile pentru PE.
În plus, unii dintre acești politicienii au auzat deja Rusia că a comis posibile manipulări ale opiniei publice.
Aceasta este cea de-a cincea anchetă oficială lansată de CE de când a intrat în vigoare legea DSA. Legea este activă din august 2023.
Pe lângă Meta, politicienii din Bruxelles anchetează și TikTok, AliExpress, X și siteurile porno Pornhub, Stripchat şi XVideos.