More

    Automatizarea interacțiunii magazinelor online cu furnizorii poate genera o creștere cu 30% a vânzărilor

    Automatizarea interacțiunii magazinelor online cu furnizorii poate genera o creștere cu 30% a vânzărilor în decurs de trei luni, potrivit companiei TARA Interactive. În prezent, doar aproximativ 5% dintre magazinele online românești apelează la automatizări de procese, dar asta doar în caz de forță majoră.

    Procentul este însă în creștere în ultimii doi ani, în contextul în care managerii shop-urilor online autohtone, predominant focalizate pe automatizări în vânzări și marketing, încep să recunoască importanța extinderii automatizării în toate sectoarele operaționale, pentru optimizarea gestionării și reducerea costurilor operaționale.

    „Clientul, un magazin online specializat în comercializarea pieselor auto, se confrunta cu dificultăți majore legate de gestionarea timpului și resurselor umane. Vânzările se bazau pe un proces complex de comandă, care necesita verificarea stocurilor și a celor mai bune prețuri pe platformele a cinci furnizori diferiți; o procedură care ocupa aproximativ 70% din timpul echipei de vânzări. Această metodă ineficientă ducea la pierderea potențială a clienților din cauza răspunsurilor întârziate și a unui client service suboptimal”.

    Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive

    Această abordare nu numai că optimizează utilizarea resurselor și scurtează timpul de răspuns față de clienți, dar contribuie și la o mai bună gestionare a resurselor umane prin eliberarea angajaților de sarcinile repetitive.

    Totodată, permite concentrarea acestora pe activități cu valoare adăugată mai mare, iar rapiditatea cu care se poate amortiza investiția în tehnologii de automatizare oferă un stimulent puternic pentru adoptarea acestor soluții.

    Potrivit TARA Interactive, implementarea soluțiilor de automatizare a dus la transformări semnificative în structura operațională a magazinului online.

    Echipa de vânzări, eliberată de sarcinile repetitive, s-a putut concentra pe gestionarea clienților mai importanți și pe optimizarea logistică.

    TARA Interactive a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane de euro (la nivel de grup), în creștere cu 15% față de anul anterior.

    Pentru 2024, compania estimează un avans de aproximativ 30% pentru business-ul din România și de circa 80% pentru cel la nivel internațional, în contextul în care, peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc în afara României.

    TARA Interactive este o companie romnească înființată în 1991 ca o companie de IT orientată către implementarea de noi tehnologii. În prezent, TARA Interactive are peste 50 de angajați în birourile din București și Chișinău și desfășoară proiecte internaționale în România, SUA, Marea Britanie și câteva state europene în domenii precum fintech, sport, consultanță, transport, logistică, eCommerce și retail.

    Carol Dan

    Stay in the Loop

    Get the daily email from CryptoNews that makes reading the news actually enjoyable. Join our mailing list to stay in the loop to stay informed, for free.

    Latest stories

    - Advertisement - spot_img

    You might also like...