AI va fi tot mai utilizată în HR, dar nu neapărat pentru a înlocui oamenii

Top Employers Institute a analizat cele mai recente tendințe în strategiile și practicile pentru angajați ale organizațiilor la nivel mondial și a identificat cinci tendințe semnificative care vor afecta sau afectează deja locurile de muncă în 2024. Una dintre aceste tendințe este utilizarea tot mai intensă a AI.

Viteza inovației în IA a deschis porțile către o revoluție în modul în care lucrează angajații.

Top Employers Institute

Peisajul cultural în schimbare le-a permis șefilor și angajaților să aibă un impact semnificativ asupra societății.

Potrivit studiului, organizațiile care vor avea cel mai mare succes în această nouă lume a muncii captează aceste oportunități în mod intenționat, atent și etic.

Oamenii au o valoare unică

Schimbările financiare, tehnologice și politice care au avut loc la nivel mondial vor atrage atenția asupra complexității și valorii unice a oamenilor.

În anul 2024, deși AI va aduce beneficii în termeni de suport și optimizare, avantajul competitiv real se va găsi în creativitate, pasiune și parteneriat între angajati

Lansarea ChatGPT în noiembrie 2022 a provocat un val de entuziasm cu privire la potențialul AI generativ dar și îngrijorări considerabile cu privire la impactul acesteia asupra forței de muncă.

În acest an, organizațiile vor căuta să implementeze o administrare mai etică a potențialului lor și vor căuta o viziune clară pentru sinergiile dintre angajați și AI.

Multe organizații sunt încă în faza de explorare cu AI, iar în 2024 discuția se va muta de la ceea ce poți face cu AI la ceea ce ar trebui să faci cu AI.

AI nu e totul

Un cadru etic pentru adoptarea AI va deveni, prin urmare, esențial pentru strategiile digitale de HR și acest lucru ar trebui să se întâmple în trei moduri.

Organizațiile adoptă o abordare responsabilă cu privire la modul în care datele sunt utilizate pentru a urmări comportamentul sau sentimentele angajaților.

Liderii de resurse umane trebuie să acorde prioritate implementării AI etice, explicabile și transparente.

În al doilea rând, HR-ul va vedea cum tehnologia poate fi utilizată și implementată în jurul experienței angajaților.

Când este implementată prost, inteligența artificială ar putea determina angajații să își piardă noțiunea de sens în ceea ce privește munca lor.

Totodată, HR-ul va căuta să vadă cum AI poate sprijini, mai degrabă decât să provoace, interacțiunea dintre oameni.

Oamenii vor să lucreze cu oamenii. Și în timp ce AI oferă sectorului de resurse umane noi direcții inovatoare personalizare a ofertelor, contactul față în față va deveni un imperativ.

Carol Dan

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai recente știri

spot_img

Abonează-te la cele mai recente știri din IT, Digitalizare, Tehnologii & Crypto

Te-ar putea interesa și...