După mai multe luni de teste, Spotify a lansat un instrument de inteligenţă artificială care poate ajuta utilizatorii să își creeze şi să își îmbunătăţească playlist-urile, potrivit Tech Crunch.
Noua funcție, numită AI Playlist, permite utilizatorilor să creeze liste de melodii pe baza comenzilor scrise, la fel cum cum sunt cele folosite în cazul unor chatboţi precum ChatGPT sau Gemini.
Pe lângă solicitările standard de creare a listelor de redare, cum ar fi cele bazate pe genul muzical sau intervalul de timp, utilizarea AI de către Spotify înseamnă că oamenii ar putea cere o varietate mai mare de liste de redare personalizate, cum ar fi „melodii pentru a-i face serenade pisicii” sau „ritmuri pentru a lupta împotriva apocalipsei zombie”.
Solicitările pot face referire la tot felul de lucruri, cum ar fi locuri, animale, activități, personaje de film, culori sau emoticoane. Cu toate acestea, compania notează că cele mai bune liste de redare sunt generate folosind solicitări care conțin o combinație de genuri, stări de spirit, artiști și perioade de timp.
După ce lista de redare este generată, utilizatorii pot folosi AI pentru a revizui și a rafina rezultatul final, lansând comenzi precum „mai puțin optimist” sau „mai mult pop”, de exemplu. De asemenea, utilizatorii pot glisa spre stânga pe orice melodie pentru a o elimina din lista de redare.
Personalizare prin AI
În ceea ce privește tehnologia, Spotify spune că folosește modele de limbaj mari (LLM) pentru a înțelege intenția utilizatorului. Apoi, Spotify își folosește tehnologia de personalizare – informațiile pe care le deține despre istoricul și preferințele ascultătorului – pentru a crea o listă de redare personalizată generată de AI.
Compania folosește o serie de instrumente terțe pentru experiențele sale de AI și de învățare automată.
Spotify a investit de mai multe luni în tehnologia AI pentru a-și îmbunătăți serviciul de streaming.
Odată cu lansarea AI DJ, care sa extins la nivel global anul trecut, compania a folosit o combinație de tehnologie Sonantic și OpenAI pentru a crea o versiune artificială a vocii șefului parteneriatelor culturale de la Spotify, Xavier „X” Jernigan, care introduce selecții personalizate de melodii pentru utilizatori.
Anul trecut, Spotify a declarat că investește în cercetare internă pentru a înțelege mai bine cele mai recente modele de inteligență artificială și de limbaj mare.