Alphabet introduce modificări ale rezultatelor căutărilor pe Google și creează noi instrumente de promovare a produselor pentru dezvoltatorii de aplicații, ca parte a eforturilor sale de a respecta regulile UE care urmăresc să reducă puterea firmelor big tech, relatează Reuters.
Noile reguli ale UE intră în vigoare în 7 martie.
Alphabet a anunțat unele dintre modificările aplicabile numai utilizatorilor din Europa în ianuarie și, ulterior, a modificat unele dintre ele ca răspuns la feedback-ul pe care l-a primit de la autoritățile de reglementare antitrust din UE, utilizatori și dezvoltatorii de aplicații.
Ce înseamnă noile modificări
Modificările aduse rezultatelor căutărilor pe Google înseamnă că intermediarii și agregatorii mari vor obține mai mult trafic, în timp ce hotelurile, companiile aeriene, comercianții și restaurantele vor primi mai puțin, a anunțat Google.
Utilizatorilor li se va cere consimțământul pentru a permite Google să le partajeze datele prin produsele și serviciile sale.
Dezvoltatorii de aplicații vor putea folosi sisteme alternative de facturare și nu doar facturarea prin Google Play, în timp ce un nou program le va permite să conducă direct utilizatorii europeni în afara aplicației pentru a-și promova produsele.
Google va lansa, de asemenea, un software de portabilitate a datelor în Europa în această săptămână, permițând dezvoltatorilor să mute datele utilizatorilor către o aplicație sau un serviciu terță parte.