Angajatul unei multinaţionale din Hong Kong a fost păcălit, în timpul unei videoconferinţe, să efectueze mai multe tranzacţii bancare importante înainte de a realiza că a fost victima unei escrocherii orchestrate cu ajutorul inteligenţei artificiale, informează RTHK.
Angajatul a crezut că răspunde unei solicitări a şefului său în timpul unei videoconferinţe cu alţi angajaţi, dar compania sa a pierdut 200 de milioane de dolari din Hong Kong, echivalentul a 25 de milioane de dolari americani.
În realitate, participanţii la întâlnirea virtuală fuseseră creaţi de inteligenţa artificială.
„În timpul acestei videoconferinţe cu mai multe persoane, s-a dovedit că toate persoanele, în afară de el, erau false, dar păreau mai adevărate decât în realitate”.
Baron Chan, superintendent șef
În cursul discuţiei, angajatul a fost constrâns să efectueze aproximativ cincisprezece tranzacţii pe cincisprezece conturi bancare diferite.
Chan a declarat că incidentul a început luna trecută, când funcționarul a primit un mesaj de la directorul financiar al companiei, care îi invita la un apel video pentru a discuta despre tranzacțiile confidențiale care trebuiau făcute.
Funcționarul și-a dat seama că totul a fost o înșelătorie elaborată doar după ce a vorbit mai târziu cu sediul central al companiei.