Piața de retail media din România va crește cu 30% în acest an și va depăși nivelul de 10 milioane de euro, potrivit unei analize a Footprints AI. În 2023, domeniul de retail media autohton a atras investiții de circa 7,5 milioane de euro.
Avansul anticipat se reflectă în numărul în creștere al retailerilor care își dezvoltă și își consolidează ofertele, își dimensionează echipele dedicate și alocă bugete de investiții în scalarea veniturilor.
compania
Footprints AI dezvoltă o soluție care permite targetarea dinamică pe baza comportamentului de consum al clienților din retail.
Anul trecut, costurile brandurilor de retail cu Search Media și cu Social Media, pentru aceleași rezultate (trafic sau conversii), au crescut cu circa 34-36%, față de anul 2022.
În următorii cinci ani, retail media va atinge o cotă de aproximativ 25% din bugetele de digital advertising față de Social Media și Search Media.
Progrese și planuri
Footprints AI lucrează, în prezent, cu 15 retaileri în procesele lor de Retail Data Monetization, și a încheiat anul trecut cu venituri de 3 ori mai mari față de 2022.
Compania își propune, anul acesta, extinderea portofoliului, în special, cu retaileri medii din sectoare diverse, inclusiv alimentație, auto, servicii financiare etc.
Regiunile în focus pentru extindere sunt SUA, Europa de Vest, țările nordice, țările baltice și MENA.
Planurile de dezvoltare Footprints AI în 2024 vor fi susținute de investiții bugetate în valoare de 500.000 de euro, ce vor fi direcționate în marketing și operațiuni de vânzări care susțin parteneriatele companiei cu UST, Microsoft și alții.
„Ne vom concentra, anul acesta, pe lansarea platformei în geografii și industrii noi prin parteneri și împreună cu partenerii. În această direcție, am încheiat un parteneriat global cu UST, al doilea cel mai mare integrator de soluții și servicii de digital marketing din SUA, care marchează un pas important în strategia noastră de Go to Market și ne deschide oportunități multiple de extindere. Acest tip de colaborare le va oferi retailerilor posibilitatea de a implementa și scala mai rapid și eficient proiectele lor de Data Monetization”.
Dan MARC, fondator și CEO al Footprints AI
Footprints AI este prezentă, prin clienți și parteneriate, în România, țările baltice, EAU și SUA.
Focus pe SUA
Compania a deschis, anul trecut, primul birou în SUA, în Silicon Valley, și anticipează că va câștiga primul client din piața americană în următoarele două luni.
În 2024, SUA vor continua să reprezinte cea mai mare piață de retail media din lume.
În următorii 4-5 ani, la nivel global, investițiile în retail media le vor depăși pe cele în advertising pe TV și CTV (connected TV).
Estimarea ține cont de extinderea bazei potențiale de clienți pentru platformele de retail media, care țintesc companii de dimensiuni medii pentru completarea portofoliilor lor din verticale diverse, precum electronice și beauty, dar și în sectorul financiar.